מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מימין ומשמאל: המערכת הפוליטית אבלה על נפילתו של גל, בנו של גדי איזנקוט

יהי זכרו ברוך: חברי הכנסת מביעים תנחומים על נפילתו של גל מאיר אינזקוט, בנו של הרמטכ"ל לעבר והשר מטעם המחנה הממלכתי, חבר הקבינט גדי אינזקוט בקרבות ברצועת עזה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/12/23 18:58 כד בכסלו התשפד

מימין ומשמאל: המערכת הפוליטית אבלה על נפילתו של גל, בנו של גדי איזנקוט
גל מאיר איזנקוט, צילום: דובר צה"ל

היום (ה') הותר לפרסום כי גל מאיר, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר, חבר קבינט המלחמה גדי איזנקוט נפל במלחמה. גל היה רס"ר במיל׳, בן 25, מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בבוקר, כאשר הכוח שבו היה ביצע סריקות בפאתי ג'באליה, באזור שייח זייד. הכוח זיהה פיר פתוח, התקרבו אליו ביחד עם כוח של יהל"ם- ואז אירע פיצוץ עז של מטען חבלה. גל איזנקוט נפצע קשה מאוד בפיצוץ ופונה לבית החולים אסותא באשדוד, שם נקבע מותו. המוות היכה גלים בכל המדינה, ורבים במערכת הפוליטית, קולגות של האב, מיהרו לנחם ולהספיד את האבידה הטראגית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג, כתב: "מיכל ואני דואבים וכואבים באבלם העמוק של גדי וחנה איזנקוט על נפילת בנם גל בקרבות ברצועת עזה. גדי סיפר לי לא אחת על גל, שהיה תבנית נוף משפחתו – ערכי, חותר למצוינות, ואהוב על כולם. כל חייו מקדיש גדי לביטחון ישראל, לצה"ל ולמדינה והיום הוא ומשפחתו משלמים מחיר כבד מנשוא.

גל חונך מילדותו לאהבת העם והמולדת ופעל ברוח זו בכל רגע, גם בעת שנהרג. יחד עם העם כולו אני מחבק את משפחת השכול הישראלית, שקורבנה כבד וקשה מנשוא, ומתחייב – נמשיך לשמור על העם שלנו ועל מדינתנו האהובה, למענם ולמעננו. יהי זכרו של גל ושל הנופלים במלחמה ברוך".

גל, גיבור ישראל מצטרף לשרשרת של גיבורים בני עמנו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "יחד עם כל עם ישראל כואב ובוכה על נופלו של הלוחם גל אייזנקוט ז"ל בנו של רא"ל השר גדי אייזנקוט. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לכל המשפחה, עם ישראל כולו מחבק אתכם ואיתכם באבלכם. הערב נר ראשון של חנוכה. גל, גיבור ישראל מצטרף לשרשרת של גיבורים בני עמנו, וגבורתו יחד עם יתר הנופלים לוחמי צה"ל הם מגש הכסף ולאורם ולזכרם נילחם כולנו יחד למען תקומתה של מדינת ישראל ושל העם הזה בארצו".

גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי ניחם: "בוכה ומתאבל על גל מאיר אייזנקוט, בנו של חברי האהוב השר והרמטכל לשעבר רא"ל גדי אייזנקוט. אין מילים לנחם אחי היקר. יצרור השם בצרור החיים את נשמתו ונשמת כל חללי צה"ל הקדושים שנפלו במערכה".

עם ישראל כולו מחויב להמשיך ולהילחם כתף אל כתף להשמדת החמאס

השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר הצטרף: "תנחומים לשר גדי איזנקוט ומשפחתו היקרה בנפילת בנם רס"ר גל מאיר איזנקוט בקרב ברצועת עזה. גל ינק מהבית את השירות לעם ישראל, והקריב את חייו למען המדינה של כולנו. עם ישראל כולו מחויב להמשיך ולהילחם כתף אל כתף להשמדת החמאס ולניצחון מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

גם יו"ר יש עתיד כתב: "הצילום הזה. החיבוק הזה. אב ובנו. שניהם במדים. שניהם חיילים של המדינה הזו. שניהם נענים לקריאה, מגיעים כשצריך אותם, עושים את מה שעליהם לעשות. גורלה של מדינה שלמה בחיבוק אחד. גדי, חנה, אנחנו בוכים אתכם".