מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי ההתבטאויות המקוממות, משפחות שכולות הפגינו מול ביתו של דן הראל

האלוף במיל' הראל חזר על השקר כשאמר באולפנים שהטבח קרה בגלל הסטה של כוחות מגבול עזה ליהודה ושומרון, המשפחות השכולות מהשומרון לא נשארו חייבות: "הבן שלי התייצב בגאווה איפה שקראו לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 17:28 כד בכסלו התשפד

אחרי ההתבטאויות המקוממות, משפחות שכולות הפגינו מול ביתו של דן הראל
הפגנת המשפחות השכולות מול דן הראל, צילום: רועי חדי

מפסיקים לשתוק: משפחות שכולות מהשומרון שיקיריהן נהרגו בהגנה על תושבי הקיבוצים והערים בעוטף עזה הפגינו היום (ה') יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן במודיעין מול ביתו של אלוף במיל. דן הראל בדרישה שיתנצל אחרי שהפנה אצבע מאשימה דווקא אל השומרון בטבח הנורא בעוטף עזה.

בין נציגי המשפחות השכולות אשר הפגינו היום היו עמיחי רסלר מקדומים, אביו של גיבור ישראל סמ"ר דביר רסלר שנפל בקרב בשמחת תורה במוצב סמול לקיבוץ נירים, כשהגן בגופו על חבריו וספג בגופו מטעו חבלה, שרה בן יצחק מגבעות איתמר, אחותו של רס"ן אור (אורוש) רן מהמאחז "גבעות עולם" ובנו של "אבי המאחזים" אברי רן, שנפל מות גיבורים כשחילץ את תושבי קיבוץ כפר עזה ב-7 לאוקטובר ואבי ברוך יו"ר ועד הישוב קרית נטפים - אביה של סמ"ר (במיל) עדי ברוך בשומרון, שנהרגה כחיילת במילואים מרקטה של חמאס בהגנה על תושבי שדרות.

העבירו את מירב הסד"כ לאיו"ש, זאת שגיאה חמורה של הצבא

נזכיר כי הראל אמר באולפנים כי אסון ה-7.10 התרחש משום שהועברו חיילים להגן על תושבי יו"ש שנתונים תחת פיגועי ירי יומיומיים. לדבריו: "היו הרבה פיגועי טרור, באיו"ש, אבל הלחץ המאוד גדול של הממשלה על הצבא" הוא המשיך ואמר כי: "היה לחץ בלתי נסבל של הממשלה להעלות את מירב הסד"כ לאיוש. בסופו של דבר, כשאתה באיוש מאפשר כניסה לקבר יוסף לדוגמה, אבל צריך חטיבה כדי לאבטח את הכמה אוטובוסים שנכנסים, או לשלוח גדוד וחצי מהדרום כדי לאבטח את הסוכה של מר סוכות שהייתה בתוך חווארה. אז אתה מגיע למצב שאין מספיק כוחות. זאת שגיאה חמורה של הצבא".

"אח שלי נהרג בכפר עזה בשמחת תורה בזמן שהוא חילץ אנשים מהממ"דים"

שרה בן יצחק, אחותו של רס"ן אורוש רן, מפקד פלגה בדובדבן אשר נהרג כשחילץ תושבים בכפר עזה אמרה מול ביתו של הראל: "אח שלי נהרג בכפר עזה בשמחת תורה בזמן שהוא חילץ אנשים מהממ"דים . יש לי עכשיו שלושה אחים לוחמים כעת בעזה ועוד אחד בגבול לבנון. עצם האמירה הזאת שמנסה להסית את האשמה מאיזשהו דרג מדיני, ביטחוני או פוליטי ולהעביר אותה אלינו התושבים, שבסה"כ מבקשים לנסוע בכבישים בבטחה ולהתקיים בזמן שאנחנו שולחים את הגברים שלנו להילחם, הוא ניסיון מפלג ומיותר".

עמיחי רסלר, אביו של סמ"ר דביר חיים שנהרג בקרב ליד קיבוץ נירים אמר: "אני גאה בבן שלי על זה שהוא היה בגבול עזה. הוא לא חשב איפה הוא נמצא. המטרה הייתה אחת - להגן איפה שאומרים לו להגן. אם זה בעזה, אם זה בחברון, אם זה בחדרה ואם זה ברמת הגולן. בכל מקום שאמרו לו, שם הוא התייצב בגאווה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהפגין יחד עם המשפחות דרש מדן הראל לבקש סליחה: "דן הראל, תתנצל עכשיו! זאת לא בושה להגיד: 'סליחה, טעיתי'. תושבי השומרון הם אזרחי המדינה הזאת בדיוק כמו כל אדם אחר. הדם שלנו לא פחות אדום מהדם של אף אחד אחר. אנחנו עם אחד ותושבי השומרון נלחמים בשביל תושבי הדרום, ותושבי הדרום נלחמים בשביל תושבי הצפון, ותושבי הצפון נלחמים בשביל תושבי השומרון. מאיפה אנשים שואבים את הרעל הזה?! את השנאה הזו?!"

ממפקד הגירוש היינו מצפים להתנצל, או לכל הפחות לשתוק

דגן המשיך והתייחס לעובדה שבעברו, הראל פיקד על תוכנית ההתנתקות: "היינו מצפים ממי שפיקד על ה'התנתקות', על הגירוש האכזרי של היהודים מגוש קטיף - שבגללו הגיעה עלינו השואה הזו - היינו מצפים ממנו להתנצל, או לכל הפחות לשתוק. אבל לבוא ולהאשים בעזות פנים ולהפנות אצבע לתושבי השומרון, לביטחון של תושבי השומרון שהממשלה לא בסדר כי היא דרשה שלא יהיה אף פיגוע ולהסיט עוד כוחות? זה גם לא נכון! וגם אם זה היה נכון, אז מה?! מגיע לנו ביטחון כמו כל מקום אחר במדינת ישראל, וצה"ל הוא זה שמנהל את המלחמה".