אבריו של החייל עלמנאו פלקה שנפל ברצועה הצילו 3 בני אדם

איבריו של חלל צה"ל עלמנאו עמנואל פלקה שנפל בקרב ברצועה הושתלו היום בשלושה חולים בבתי החולים בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם | "נותן מעצמו בכל זמן וככל שיכול, בטוחים שזה מה שהיה רוצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 15:23 כד בכסלו התשפד

אבריו של החייל עלמנאו פלקה שנפל ברצועה הצילו 3 בני אדם
עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

המרכז הלאומי להשתלות דיווח היום (ה') כי איבריו של חלל צה"ל עלמנאו עמנואל פלקה שנפל אמש ברצועת עזה הושתלו בשלושה חולים בבתי החולים בילינסון, איכילוב והדסה עין כרם. השתלה משולבת של לב וראות וכבד בוצעה באישה בת 53 בבלינסון, השתלה משולבת של כליה ולבלב בוצעה באישה בת 45 באיכילוב, וכליה באדם בן 58 בהדסה עין כרם.

החללים שנפלו

החללים שנפלו אמש, צילום: דובר צה"ל

נועם, אחיו של עמנואל-עלמנאו, אמר: "עלינו מאתיופיה לישראל בשנת 2004 וכעבור שנה במרכז קליטה בבאר שבע עברנו לבת ים. את התיכון סיים ב'ישיבת אדרת', במקביל להתנדבות במכבי אש, ולהיותו מדריך בתנועת בני עקיבא. המשיך למכינה ישיבתית קדם צבאית בעלי. כעבור שנה ביקש להמשיך ללמוד תורה ועבר לישיבת 'עטרת מרדכי' בצפת".

"למשפחה היה ברור שיתרמו את איבריו, בטוחים שזה מה שהיה רוצה"

עוד הוסיף על אחיו כי: "תמיד צנוע מאוד ואוהב לעזור. נותן מעצמו בכל זמן וככל שיכול עוד ועוד. לפני כארבע שנים המשפחה עברה להתגורר בקרית גת. עמנואל-עלמנאו, רצה להתגייס לקומנדו והתאכזב כשלא הצליח ביום סיירות. לבסוף, התגייס לצנחנים ואז ניסה שוב, ובגיבוש הצליח להשיג את מה שרצה - להיות לוחם בדובדבן. לאחרונה ממש סיים את המסלול וקיבל הצטיינות מופת פלוגתי, יועד לקצונה, אך בשל המלחמה הכל נדחה, והוא נשאר להלחם. למשפחה היה ברור שיתרמו את איבריו, בטוחים שזה מה שהיה רוצה".

כזכור, פלקה נפצע אנושות בפעילות מבצעית בעזה ב-5.12.23, והועבר למרכז הרפואי סורוקה. למרות מאמצי הרופאים להצילו, נקבע אצלו יום לאחר מכן מוות מוחי. משפחתו ביקשה להציל חיים ובאמצעות התרומה להמשיך את רוח הנתינה שלו.