מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חקירת הירי בעיצומה: אביעד פריג'ה ביצע שחזור בזירת הפיגוע

אביעד פריג'ה, שנחשד בהמתה בקלות דעת בפיגוע בירושלים, שחזר את האירועים לעיני חוקריו, והכניסה לעיר נחסמה. עורכי דינו: "שחזר את פעולותיו באירוע שנמשך 4 שניות, וחזר במדויק על גרסתו בחקירותיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 08:27 כד בכסלו התשפד

חקירת הירי בעיצומה: אביעד פריג'ה ביצע שחזור בזירת הפיגוע
יובל קסטלמן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

שבוע לאחר הפיגוע בכניסה לעיר בירושלים, חייל המילואים אביעד פריג'ה שירה למוות ביובל קסטלמן ז"ל, שיחזר הבוקר את פעולותיו בזירה לעיני חוקרי מצ"ח. בעקבות זאת הבוקר נחסמה הצומת למשך כשעה. בנוסף אליו, לוחם גולני שהיה בזירה והשתתף בניטרול המחבלים שיחזר את הפיגוע. "שחזר את פעולותיו באירוע שנמשך 4 שניות, וחזר במדויק על גרסתו בחקירותיו", אמרו עורכי דינו של פריג'ה, ובהמשך היום יעלה לדיון האם להמשיך את מעצר הבית של פריג'ה.

פריג'ה נחשד בהמתה בקלות דעת ונמצא במעצר בית

כזכור פריג'ה נחשד בעבירות של המתה בקלות דעת והתנהגות שאינה הולמת, לאחר שירה ביובל קסטלמן ז"ל, למרות שירד על ברכיו ואמר שהוא יהודי, והוריד את חולצתו כדי להראות שאינו נושא מטען חבלה. הוא נחקר באזהרה, נעצר, והועבר לאחרונה למעצר בית.

"הסרטונים יוצרים רושם חלקי ומטעה"

עורכי דינו של פריג'ה טוענים כי "קטעי הסרטונים מזירת הפיגוע שפורסמו ברשתות החברתיות, וזוויות הצילום שלהם, יוצרים רושם חלקי ומוטעה שאינו משקף את מה שנראה ונשמע מהכיוון שלו". הם טענו כי פריג'ה היה משוכנע כי הוא יורה במחבל "מהמקום שבו עמד, מהמראות שראה ומהקולות ששמע, הוא היה משוכנע שהוא מבצע ירי לעבר מחבל שעדיין מהווה סכנת חיים כלפיו וכלפי כל הסובבים. הוא לא התכוון בשום אופן לבצע 'וידוא הריגה' וכך גם לא פעל. מיד לאחר שראה שאותו אדם נפגע ונשכב, חדל מהירי".