לאחר החקירה במצ"ח: נעצר החייל שירה ביובל קסטלמן

נעצר אביעד פריג'ה, החייל שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים לאחר שנחקר במצ"ח. "היה משוכנע שהוא מבצע ירי לעבר מחבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 10:43 כא בכסלו התשפד

לאחר החקירה במצ"ח: נעצר החייל שירה ביובל קסטלמן
זירת פיגוע הירי בירושלים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יובל דורון קסטלמן ז"ל נטרל בשבוע שעבר את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בירושלים, אך מיד לאחר מכן נורה על ידי חייל בשם אביעד פריג'ה שטעה וחשב שמדובר בעוד מחבל, זאת למרות שירד על ברכיו ואמר שהוא יהודי, והוריד את חולצתו כדי להראות שאינו נושא מטען חבלה. פריג'ה נלקח לחקירה במצ"ח ואמש (א') בחצות נעצר. במהלך החקירה הוא מסר את גרסתו, וסנגוריו טוענים כי הביע הסכמה להיבדק בפוליגרף, כך מדווח דורון קדוש.

עורך דינו של פריג'ה: "הסרטונים יוצרים רושם חלקי ומוטעה. לא התכוון לבצע וידוא הריגה"

עורכי דינו של פריג'ה טוענים כי "קטעי הסרטונים מזירת הפיגוע שפורסמו ברשתות החברתיות, וזוויות הצילום שלהם, יוצרים רושם חלקי ומוטעה שאינו משקף את מה שנראה ונשמע מהכיוון שלו. לטענתו, מהמקום שבו עמד, מהמראות שראה ומהקולות ששמע, הוא היה משוכנע שהוא מבצע ירי לעבר מחבל שעדיין מהווה סכנת חיים כלפיו וכלפי כל הסובבים. הוא לא התכוון בשום אופן לבצע "וידוא הריגה" וכך גם לא פעל. מיד לאחר שראה שאותו אדם נפגע ונשכב, חדל מהירי".

"ראיתי שהוא מזיז את היד, חשבתי שכדי להוציא נשק - אז התחלתי לירות. לא שמעתי חייל אחר צועק לעברי 'חדל אש' - לכן יריתי שוב", סיפר פריג'ה בתחקור הראשוני ביום האירוע. על פי הדיווח, במשטרה פקפקו בגרסה זו כיוון שבתיעוד שפורסם ניתן לראות שקסטלמן מתחנן על חייו. בנוסף, החייל הסדיר שנכח בזירה ונפצע סיפר בחקירתו כי צעק לחברו שיפסיק לירות.

זירת פיגוע הירי: