מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווחים מטרידים בארצות הברית: "שאלו אותי אם להוריד את המזוזה"

אחרי הדיון ההזוי באנטישמיות הנפוץ באוניברסיטות המצליחות בארצות הברית, שליחת ערוץ 13, נריה קראוס, שיתפה בתחושות הקשות: "נסעתי בין קהילות יהודיות של סטודנטים במהלך החודש האחרון ויהודים פשוט מפחדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/23 11:31 כג בכסלו התשפד

דיווחים מטרידים בארצות הברית: "שאלו אותי אם להוריד את המזוזה"
HARVAD, צילום: AevanStock,Shutterstock

האוניברסיטאות הגדולות והנחשבות ביותר בארה"ב הפכו לאחרונה למצע נוח לאנטישמיות ולהפגנות פרו-פלשתיניות, ושליחת חדשו ת13 לארצות הברית, נריה קראוס, הץראיינה היום (ד') ברדיו 103FM ודיווחה מהשטח על אירועים מטרידים המתרחשים שם. "סטודנטים חווים מתקפות", היא מספרת.

"נסעתי בין קהילות יהודיות של סטודנטים במהלך החודש האחרון ויהודים פשוט מפחדים. התייעצה איתי סטודנטית, האם נכון לה במעונות להוריד את המזוזה. זו שאלה כל כך קשה וטעונה כי מה עונים על דבר כזה", סיפרה קראוס בדאגה.

הדיון המזעזע בקונגרס: "תלוי בהקשר"

נזכיר כי אמש (ג') זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו עוררו סערה. בין היתר חברת הקונגרס אליס סטפניק פנתה אל ראש אוניברסיטת פנסילבניה, שאחרי התחמקות ענתה כי "אם שיח כזה הופך להתנהלות ופעולה, הוא יכול להיחשב להתעמרות. זוהי החלטה שתלויה בהקשר".

מזוזה

מזוזה, צילום: Chick David,Shutterstock

קראוס איבחנה את העיוורון ואמרה:"מבחינתם, הם רואים את היהודים כמקרבנים. הם רואים את היהודים ככאלה שמנהלים את העולם, כי אלה הסטריאוטיפים האנטישמיים ביותר כמובן, מאות שנים אחורה. הם רואים את היהודים כשולטים בעולם, כשולטים בבנקים, כשולטים בתעשיית הבידור. אלה סיסמאות שאני שומעת שחוזרות ברחוב שבו אני גרה, שיש בו הרבה מאוד סטודנטים בניו יורק. מבחינתם יהודים הם לא אופציה להיות קורבנות".