מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמישה מבוגרי ישיבת ההסדר בירוחם נפלו מתחילת המלחמה | השמות והסיפורים

עצב שאין לו סוף: מהשביעי לאוקטובר נפלו חמישה מבוגרי ישיבת ההסדר בירוחם בקרבות, רובם שריונרים | ראש הישיבה: "שמחים וכואבים, אנחנו זוכים כישיבה להיות שותפים בצורה משמעותית לרגעים של עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 13:16 כב בכסלו התשפד

חמישה מבוגרי ישיבת ההסדר בירוחם נפלו מתחילת המלחמה | השמות והסיפורים
ישיבת ההסדר בירוחם, צילום: ויקיפדיה, נחלת הכלל

אבל כבד בישיבה ההסדר ירוחם הבוקר (ג') עם פרסום שמותיהם של יקיר שנקולבסקי ואיתן פיש ז"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה. אלה מצטרפים לשלושה מבוגרי הישיבה שנפלו עד כה במלחמה: אריאל אליהו, ינון פליישמן ואיתן רוזנצוויג. הפנים והסיפורים:

בשעות אלה מובאים למנוחות סרן איתן פיש ז"ל, בן 23 מהיישוב פדואל, קצין שריון, וסמל יקיר ידידיה שינקולבסקי, בן 21 ממגדל עוז, לוחם שריון השניים שירתו בגדוד 53 שבעוצבת 'ברק' (188) ונפלו יחד בקרבות שברצועת עזה.

איתן פיש (משמאל) יקיר שינקלובסקי (מימין) ז"ל

איתן פיש (משמאל) יקיר שינקלובסקי (מימין) ז"ל צילום: דובר צה"ל

רס"ל (במיל') ינון פליישמן, בן 31 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 71 שבעוצבת 'ברק' (188), נפל כתוצאה מהתהפכות טנק בצפון הארץ.

ינון פליישמן ז"ל

ינון פליישמן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

רבים ספדו לינון, ביניהם כמה אנשי תקשורת שהכירו אותו אישית. יאיר שרקי אמר עליו כי: "ינון עם המשקפיים, תמיד עם הספר ביד, הידען, האינטלקטואל. בשנים האחרונות פתח תלמוד תורה ביישוב שלו. אדם מלא רוח וחיים".

גם ישי שנרב הצטרף להספדים הרבים וכתב: "ינון היה אחד המוכשרים שהכרתי. היה בו את השילוב הדי נדיר של האיש הכי חכם בחדר, ובו זמנית הכי חף ממניירות. צניעות ועוקצנות ממזרית בכפיפה אחת. הוא היה ה"חברותא הבוגר" שלי בכיתה ט', מבוגר ממני בשנתיים סה"כ כשלמדנו גמרא כל ערב, והוא תימרן בתוכה כבקיא ורגיל".

סמ"ר איתן דב רוזנצוויג, בן 21 מאלון שבות, לוחם בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

איתן דב רוזנצוויג ז"ל

איתן דב רוזנצוויג ז"ל צילום: דובר צה"ל

המורה שלו לאומנות, פורת סלומון , ספד לו: "איתן הצדיק, עניו כל כך, קדחתני ביצירתיות, אמן בתורה ותלמיד חכם באמנות, מעיין המתגבר, שואב את כל העולם במערבולת סואנת של סקרנות. בכל סיור גלריות נצמד אל היצירות מקרוב וחוזר לשפוך את שלל האסוציאציות שעלו בו: היסטוריה ושיעורי אמנות, ציטוטים ממשניות וסתם תובנות שעלו לו".

סמל אריאל אליהו, בן 19 ממצפה יריחו, לוחם שריון בגדוד 77 שבעוצבת 'סער מגולן' (7). נפל בשמחת תורה בהגנה על קיבוץ רעים.

אריאל אליהו ז"ל

אריאל אליהו ז"ל צילום: דובר צה"ל

ראש הישיבה, הרב חיים וולפסון ספד לו: "ראינו בך את היכולת לצמוח לתלמיד חכם ארץ ישראלי, בריא בנפשו, פתוח, עם חכמה ועומק מיוחדים, רצון לברר כל דבר בצורה מדויקת, גם לאחר שנאמרו דברים באופן כללי, תמיד היה לך מה לשאול ולדייק כיצד הדברים מתאימים ומתאחדים עם הנפש המיוחדת שלך. הכול נעשה בעדינות, בתום, ובהרבה כנות"

הרב המשיך ואמר כי: "היית מהראשונים להסתער על נחילי אויב רשע מרושע. הסתערת עליו לא רק בכוח הזרוע אלא בכוח הטוב שהיה זרוע בך, אותו טוב ותום ויושר וצדק ואמת הם אלו שדחפו אותך להילחם, הם עלו אתך השמימה וימשיכו את פועלך כאן בעולם".

ח"כ מיכאל ביטון, לשעבר ראש המועצה המקומית ירוחם ספד לנופלים: "חמישה לוחמים בוגרי ישיבת ההסדר בעירי ירוחם נפלו מאז החלה המלחמה. ישיבה שמשלבת שירות צבאי איכותי עם לימוד תורה. תודה שמביאה למעשה. כך יצאו מהישיבה אנשי חינוך, הייטק, רופאים, קצינים בצה"ל בסדיר ובמילואים ועוד רבים רבים. כולם מבטאים באופן מיוחד את המחויבות לביטחונה של המדינה ואת ההתייצבות המיידית של כל בוגריה במצב המלחמה שגם הוביל למחיר הדמים ששילמה".