תחת אש: יחידת הרבנות הצבאית שמאתרת חטופים בעזה

נחשפת פעילות חיילי הרבנות הצבאית שפועלים בעזה כדי לאתר שרידי גופות ישראליות ולהשיב אותן לישראל. "יודעים להגיע לכל נקודה, למצוא כל חלל באשר הוא שם ולהביא אותו, גם תחת אש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 10:29 כב בכסלו התשפד

תחת אש: יחידת הרבנות הצבאית שמאתרת חטופים בעזה
כוחותינו ברצועה, צילום: דובר צה"ל

אחת ממטרות הכניסה הקרקעית לרצועת עזה היא החזרת החטופים לישראל. ובמהלך הקרבות והפשיטות נמצאה חטופה אחת בחיים, ועוד כמה גופות שנחטפו. היחידה שתפקידה לאתר את הגופות היא יחידת הסריקה של הרבנות הצבאית- יס"ר. היס"רים פועלים במקרים בהם יש חשש שהאויב לא נמצא בשלמותו.

בראיון לישראל היום סיפרו מפקדי היס"ר על העבודה היסודית. "התיעוד נעשה עם מפות ומצלמות צבאיות. גילינו שזה מסייע. כשיש חשש לנעדרים, אנחנו עובדים כתף אל כתף עם אית"ן, וזה קורה גם במלחמה הזו. אבל בצד העבודה המדויקת אנחנו פועלים מהר ככל הניתן כדי שהמשפחה תקבל את המידע ממקור מהימן ולא מהווטסאפ. זה משהו שכל הזמן עומד לנגד עינינו".

"ראינו וטיפלנו בכל הזוועות"

היס"ר פועל לזיהוי חללים מהיום הראשון למלחמה וכעת המפקדים מספרים על החוויות הקשות, "הזירה והשטח שבהם אפשר למצוא חללים הם ענקיים. לחלקם היה בלתי אפשרי להגיע בתחילת המלחמה. מדובר בעשרות קמ"ר, בכללם מרחבים חוצי גדר עד פאתי בית חנון. המרחב כל הזמן גדל עם התקדמות הלחימה. היינו בכל היישובים ובכל השטחים הפתוחים. ראינו וטיפלנו בכל הזוועות - נשים, זקנים, ילדים. הכל. בשבוע הראשון לא אכלתי, וישנתי רק 4-3 שעות בלילה. מחבלים תקפו אותנו בכיסופים. בחולית חטפנו רחפנים ובנחל עוז היו פצמ"רים, הלוך ושוב".