מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"כמעט בוודאות מרגל": מפה מפורטת של בסיס צה"ל נמצאה בידי חמאס

מפה מפורטת מהרגיל של בסיס צבאי שנמצאה ברשות חמאס בעזה, הובילה למסקנה שכמעט בוודאות היה מרגל פנימי לטובת חמאס, כך לפי דיווחים זרים. "חיבור מפה כזו יכול היה להיעשות רק באמצעות ידע פנימי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 09:11 כב בכסלו התשפד

"כמעט בוודאות מרגל": מפה מפורטת של בסיס צה"ל נמצאה בידי חמאס
חמאס, צילום: shutterstock

לפני כחודשיים המתקפה של חמאס תפסה את מדינת ישראל בהפתעה, וכעת התגלה כי בין המסמכים שנמצאו ברשות חמאס הייתה מפה יסודית של בסיס צבאי ישראלי, מפורטת יותר מכל מפה של צה"ל. לפי גורם ישראלי, "חיבור מפה כזו יכול היה להיעשות רק באמצעות ידע פנימי - כמעט בוודאות של מרגל חמאס", כך דווח העיתון הבריטי "The Guardian".

עוד אמר הגורם לגרדיאן כי הפירוט וההיקף העצום של המידע שנמצא הובילו למסקנה שחמאס תכנן את התקיפה במשך שנים. בנוסף בין המסמכים שנמצאו היו חוברות עם תרגום של משפטים שונים מערבית לעברית וביניהם המשפטים: "להרים את הידיים ולפשק את הרגליים" ו- "לפשוט את הבגדים".

המחבלים שנתפסו: "טהרו את הבתים, ותחטפו כמה שיותר שבויים"

לפי הערכות, בבוקר שמחת תורה נכנסו לישראל כ- 3,000 מחבלים. מתוך חקירות המחבלים שנתפסו עלה כי הכוחות שפשטו על יישובי העוטף קיבלו הנחיות ברורות ומפורשות להרוג ולחטוף אזרחים בהם קשישים, נשים וילדים- "טהרו את הבתים, ותחטפו כמה שיותר שבויים. בעזה מי שמביא חטוף מקבל מענק- דירה ו10,000 דולר". בנוסף, המפקדים הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס - דרגת מ"פ ומעלה - נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעוד ששלחו את אנשיהם להילחם, למות או להיעצר בישראל.