עמית סגל: "יש טענה שגם מתנחלים הם ישראלים ובני אדם"

בעקבות הסערה סביב הסטת כוחות הקומנדו מהעוטף לחווארה יומיים לפני הטבח, עמית סגל תוקף ומזכיר כי גם איו"ש היא גזרה בוערת. "טענת הכזב שנשמעת לא נובעת מרצון לחקור את המחדל אלא לגרש את המתנחלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 15:24 כא בכסלו התשפד

עמית סגל: "יש טענה שגם מתנחלים הם ישראלים ובני אדם"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המדינה סוערת ביממה האחרונה סביב הגילוי כי שתי פלגות קומנדו, כמאה חיילים, הועברו יומיים לפני הטבח לאזור יהודה ושומרון מעוטף עזה. כעת עמית סגל מתפוצץ על כל הטוענים כי זהו מחדל וטוען: "מאה חיילים הוסטו משיקולים צבאיים בגלל התרעות לפיגועים שאכן התממשו".

סגל: "טענת הכזב שנשמעת לא נובעת מרצון לחקור את המחדל אלא לגרש את המתנחלים"

"האם ביו"ש היו 32 גדודים ובאוגדת עזה רק 2-4? כנראה כן. רק ש- הקיר עם עזה הוא 59 ק"מ הגדר ביו"ש 720 קו הגבול בעזה היה רציף ומוגן במערכות שנחשבו בטעות בלתי חדירות - ואילו ביו"ש אלפי קילומטר של כבישים, קווי מוצבים ויישובים הגנה על יו"ש היא הגנה גם על ירושלים וגוש דן ממסעות הרג", מזכיר סגל.

הוא זועם על הטענה כי המתנחלים אינם זקוקים לאותה הגנה כי בחרו לגור במקומות מסוכנים. "כמו כן, יש טענה שדרושה אימות שגם מתנחלים הם ישראלים ובני אדם. אף גדוד לא הוסט בגלל סוכה או צבי סוכות, 100 חיילים הוסטו משיקולים צבאיים בגלל התרעות לפיגועים שאכן התממשו. טענת הכזב שנשמעת עוד מ-7/10 לא נובעת מרצון לחקור את המחדל אלא לגרש את המתנחלים, כמובן לאור הניסיון המוצלח בגוש קטיף".

יריב אופנהיימר תקף: תושבי העוטף חיו בשקט, לא הקימו מאחזים בתוך הרצועה

המזכ"ל לשעבר של תנועת "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר, לא נשאר אדיש ותקף בתגובה: "ועוד הבדל קטן, תושבי עוטף עזה חיו בשקט ובשלווה ביישובים שלהם על הגדר, לא נכנסו בלילה להתפלל בלב עזה, לא הקימו מאחזים וסוכות בתוך הרצועה ולא דרשו מצה"ל להגן עליהם בכל פעם שניסו להדליק אש".