יומיים לפני הטבח: כוחות קומנדו הוקפצו מהעוטף לאבטח את חווארה

סערה התעוררה סביב השאלה האם כוחות צה"ל הוסטו לחווארה מהעוטף לפני הטבח, או לא. רועי שרון טען בהתחלה כי הדבר לא קרה, אך כעת חוזר בו: "למעלה ממאה לוחמים אכן הוסטו לחווארה יומיים לפני הטבח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 13:24 כא בכסלו התשפד

יומיים לפני הטבח: כוחות קומנדו הוקפצו מהעוטף לאבטח את חווארה
כוחות הביטחון בחווארה, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

שאלות רבות עלו לאחר הטבח של שמחת תורה בנוגע לנוכחות הצבא בשטח. אחת הטענות שהועלו היא כי כוחות הועברו מהעוטף לאבטח את הגזרה בחווארה. חבר הכנסת מהציונות הדתית, צבי סוכות, אף איים לתבוע את משמיעי הטענות. רועי שרון, הפרשן הצבאי של כאן 11, כתב בתחילה כי הדבר "לא היה ולא נברא. לא הוסטו כוחות מהעוטף לגזרת איו"ש", אך כעת חוזר בו.

הפרשן הצבאי: "שתי פלגות קומנדו הוקפצו מהעוטף לחווארה יומיים לפני הטבח"

בציוץ שכתב בטוויטר שלו שרון מבהיר "הציוץ הקודם לא נכון. העובדות שהתבררו לי אתמול: שתי פלגות מחטיבת הקומנדו שתגברו בתקופת החגים את אוגדת עזה הוקפצו מהעוטף לגזרת חווארה יומיים לפני הטבח. למעלה ממאה לוחמים אכן הוסטו בפועל מגזרת אוגדת עזה לחטמ"ר שומרון".

בציוץ המקורי שלו הוא כתב כי "את הטענה שכוחות הוסטו מאוגדת עזה בשבועות שקדמו ל7/10 בדקתי בשבוע הראשון ובדקתי שוב היום עם גורמים שונים ובכירים בצה"ל. תשובתם: לא היה ולא נברא". אך כעת הוא מתנצל וכותב, "לצערי המידע שמסרו לי קצינים בצה"ל היה שגוי. אמש הסבירו שהם לא זכרו ששתי הפלגות הגיעו מהעוטף. הפלגות יועדו להישאר בפיקוד הדרום עד ה-12 באוקטובר".

שרון מצדד בהעברה ומבהיר כי "לכל ישראלי מגיעה הגנה של הצבא"

הוא מבהיר כי למרות זאת, ההעברה לגיטימית בעיניו: "כמו כן, לכל ישראלי מגיעה הגנה של הצבא, גם למי שגר במטולה, גם למי שגר בכפר עזה וגם למי שגר בשומרון. ואין שאלה שהיתה הסלמה בטחונית בגזרת יו"ש".

כזכור חבר הכנסת מהציונות הדתית, צבי סוכות, תבע אמש (א') את דן הראל, אלוף פיקוד הדרום לשעבר, בסכום של מאה אלף שקלים. לדברי סוכות, הראל הדהד את הטענה לפיה הועברו גדודים מעוטף עזה כדי לאבטח את הסוכה שהקים ח"כ סוכות בחווארה בליל הושענה רבה. לדבריו "מדובר בפרסום שלילי משפיל ושקרי".