אל"מ אסף חממי הובא למנוחות: "נפל בעודו מקיים את שליחות חייו"

מפקד חטיבה דרומית שנפל ביום הטבח וגופתו מוחזקת בידי חמאס הובא למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול | שר הביטחון גלנט: "אסף לא היסס, הוא היה שם נכון להסתער על האויב. קולו המכריז ברשת הקשר מלחמה הדהד ברחבי הגזרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 11:48 כא בכסלו התשפד

אל"מ אסף חממי הובא למנוחות: "נפל בעודו מקיים את שליחות חייו"
הלוויתו של אל"מ אסף חממי, צילום: Miriam Alster/Flash90

במוצאי שבת האחרון צה"ל התיר לפרסום כי מפקד החטיבה הדרומית של אוגדת עזה, אל"מ אסף חממי, נפל בקרבות השביעי באוקטובר וגופתו מוחזקת בשבי החמאס. הממצאים שאותרו מאפשרים על פי ההלכה להביאו לקבורה, ומוקדם יותר היום (ב') הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין קריית שאול בהשתתפות אלפים, ביניהם שר הביטחון גלנט ואשתו, חבר קבינט המלחמה גדי אייזנקוט, הרמטכ"לים לשעבר אביב כוכבי וגבי אשכנזי, אשתו של הרמטכ"ל שרון הלוי ועד.

הלווייתו של חממי

הלווייתו של אל"מ אסף חממי צילום: Miriam Alster/Flash90

"איש משפחה למופת, מפקד נערץ ומהאיכותיים שצמחו בצה"ל"

שר הביטחון גלנט ספד לחממי: "אנחנו נפרדים מאסף, איש משפחה למופת, מפקד נערץ ומהאיכותיים שצמחו בצה"ל בשנים האחרונות. מי שהכיר אותו יודע שבמקום שבו היה צריך לחתור למגע - שם חממי יימצא. כך היה ב-7 באוקטובר. אסף לא היסס, הוא היה שם נכון להסתער על האויב, עם שחר בבוקרו של אותו יום ביחד עם החפ"ק שלו, מוכן להגן על קיבוץ נירים. קולו המכריז ברשת הקשר מלחמה - הדהד ברחבי הגזרה. מי שקשר את גורלו עם הגנתם של אזרחי ישראל נפל בעודו מקיים את שליחות חייו".

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, סיפר: "התגייסת לפני למעלה מ-20 שנים לגבעתי, נועדת לגדולות, מופת של מקצוענות, מופת של אנושיות. נפגשנו לראשונה כשהיית מפקד גדוד צבר ומאז התחברנו. היית נטו לוחם, מפקד, נטו בן אדם, לא פגשתי מפקד לוחם שכל כך מחוייב למשימה, ידעתי שאפשר לסמוך עליך".

הלווייתו של חממי

הלווייתו של אל"מ אסף חממי צילום: Miriam Alster/Flash90