שימו לב: שביתה בתחבורה הציבורית בירושלים וחיפה

נהגי האוטובוס של חברת סופרבוס ישבתו בימים הקרובים בעקבות סכסוך עם ההנהלה. במהלך השביתה קווים שונים בירושלים, חיפה, טבריה ועוד לא יפעלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 11:26 כא בכסלו התשפד

שימו לב: שביתה בתחבורה הציבורית בירושלים וחיפה
סופרבוס בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, הודיע כי ישבית את פעילות האוטובוסים בחברת סופרבוס ביום רביעי הקרוב, ה-6 בדצמבר בין השעות 10:00-12:00 וביום שני ה-11 בדצמבר בין השעות 10:00-13:00. בין הערים שיושבתו: קווי המטרונית בחיפה, עפולה, טבריה, יקנעם, מגדל העמק, בית שאן, קווים בינעירוניים מערים אלה לחיפה וקווים עירוניים רבים בירושלים שעוברים בשכונות גילה, הר חומה, ארמון הנציב ורמות.

הנהגים נענשו על כך שלא הגיעו לעבוד בתחילת המלחמה- וישבתו

השביתה מגיעה בעקבות מחאה של עובדי החברה על מדיניות ההנהלה להעניש נהגים דרך שינוי סידורי העבודה הקבועים שלהם, כולל עובדים החוזרים מחופשת מחלה, ונהגים החוזרים לעבוד לאחר שחששו לביטחונם בשבועיים הראשונים למלחמה. כזכור עפ"י סקר איגוד התחבורה בכוח לעובדים 60% מהנהגים חששו להגיע לעבודה בשבועיים הראשונים למלחמה.

יו"ר ועד העובדים בסופרבוס, הארון שובש, אמר: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, בהסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים - נאלצת לצאת למחלה? תיענש בשעות. אווירת האיומים הזו חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018".