בלעדי בצה"ל מאשרים: גיוס בני ישיבות ההסדר יוקדם במחזור

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, בצה"ל החליטו להקדים את גיוס בני ישיבות ההסדר במחזור אחד: "צה"ל מקיים את הגיוסים בהתאם לצרכים המבצעיים ולייחודיות המסלולים השונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 16:55 כ בכסלו התשפד

בצה"ל מאשרים: גיוס בני ישיבות ההסדר יוקדם במחזור
חיילי הישיבות בריקוד בשערי הבקו"ם, צילום: הרב דודי וינקלר, לב לחייל

מהשפעות המלחמה: בעקבות המצב הביטחוני, בצה"ל החליטו להקדים את גיוסם של בני ישיבות ההסדר - כך מאשרים היום (א') בדובר צה"ל לאחר פניית "חדשות כיפה". לפי צה"ל, למחזור הגיוס הקרוב, דצמבר, יצטרפו ביינישים שהיו אמורים להתגייס במרץ. בהתאמה, יוקדם למרץ מחזור גיוס אוגוסט 2024.

בדובר צה"ל מוסרים כי "בהתאם למאפייני מסלולי השירות והאוכלוסיות השונות מתקבלת ההחלטה באשר למי שיוקדם גיוסם. כבר למחזור דצמבר יצטרפו מי שגיוסם יוקדם בימים הקרובים בתיאום עם איגוד ישיבות ההסדר. המהלך יימשך במחזור מרץ 24 אליו יוקדמו חלק ממתגייסי המחזור העוקב". בצה"ל מוסיפים כי "צה"ל מקיים את הגיוסים בהתאם לצרכים המבצעיים ולייחודיות המסלולים השונים. בתוך כך נבחנות גם השפעות של המשך מאמץ הלחימה וכן תהליכי בניין כוח".

כמעט חצי מחיילי גולני בתמונה המפורסמת מעזה - תלמידי ישיבות הסדר

נזכיר כי חיילי ההסדר שגוייסו לאחרונה משתתפים בלחימה, וחלקם אף הופיעו בתמונה המפורסמת של חיילי גולני מבניין פרלמנט החמאס. הביינישם שהופיעו הגיעו מישיבות ההסדר בראש העין, רמלה ואור עקיבא. "כשראינו את התמונה כל תלמידי הישיבה חשו התרגשות וגאווה גדולה ואנחנו מתפללים עבור חיילנו ועבור כל החיילים שיחזרו לשלום", אמר ראש ישיבת ראש העין. "חלק מהחיילים שלנו כבר היו אמורים להיות בחופשת שחרור ואחד מהם נשוי טרי כמה חודשים", סיפר בהתרגשות ראש ישיבת רמלה.

לוחמי גולני בפרלמנט חמאס

לוחמי גולני בפרלמנט חמאס | צילום: 27 א