הרב אילעאי עופרן: ההוראות נועדו להגן על החיילים שיצטרכו לחיות עם עצמם

רב קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה" מזועזע מהמקרה הטראגי בו נורה יובל קסטלמן ז"ל בשבוע שעבר: "איזה אסון. ה' ירחם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 11:56 כ בכסלו התשפד

הרב אילעאי עופרן: ההוראות נועדו להגן על החיילים שיצטרכו לחיות עם עצמם
הרב אילעאי עופרן, צילום: מושיק שאמע

הרב אילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה", התייחס בחשבון הפייסבוק שלו למקרה המצער בו נורה בשוגג יובל קסטלמן ז"ל בשבוע שעבר בפיגוע הירי בכניסה לירושלים.

פיגוע ירי ירושלים

פיגוע ירי בירושלים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הרב עופרן: הסיבה שבגללה אסור לירות באדם שזורק את הנשק ומרים ידיים - לא אהבה מעוותת למחבלים

בפוסט שפרסם, כתב: "הסיבה שבגללה אסור לירות באדם שזורק את הנשק ומרים ידיים, היא לא איזו אהבה מעוותת למחבלים או דאגה חולנית לזכויותיהם, אלא התובנה הפשוטה ש'משעה שניתנה רשות למשחית אינו מבחין בין צדיק לרשע'.

בהמשך, הדגיש הרב כי "הוראות הפתיחה באש הן לא איזה קשקוש יפה נפש שנועד להגן על חיי המחבלים ימ"ש, אלא מוסריות פשוטה שנועדה להגן על חיי חיילינו הגיבורים שיצטרכו לחיות עם עצמם מהיום והלאה". "איזה אסון. ה' ירחם", חתם את דבריו בזעזוע.

יובל קסטלמן

יובל קסטלמן, צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, יובל קסטלמן ז"ל נהרג בשוגג מירי חייל, לאחר שנחשד בטעות כמחבל במהלך פיגוע הירי שהיה בירושלים בשבוע שעבר. במצ"ח הוחלט הבוקר (א') כי בימים הקרובים החייל היורה יזומן לחקירה תחת אזהרה ונשקו האישי יוחרם לצורך עריכת בדיקות בליסטיות. אביו של קסטלמן האשים הבוקר את החייל שירה בבנו ואמר: "הוציאו אותו להורג".