מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הסתיימה הפסקת האש: אזעקות בנתיבות ועוטף עזה

הלחימה מתחדשת: אזעקות נשמעו בנתיבות, שדרות ויישובי עוטף עזה | משרד ראש הממשלה: חמאס לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות - חוזרים ללחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/23 07:16 יח בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 01/12/23 14:42

הסתיימה הפסקת האש: אזעקות בנתיבות ועוטף עזה
הירי לדרום מתרחב, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

14:30 | הירי לדרום מתרחב: אזעקות נשמעו גם בנתיבות במקביל לירי לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. עד כה לא דווח על נפעים או על נזק. סמוך לשעה 14:45 אזעקות צבע אדום נשמעו גם ביישובים הגושרים, דפנה ובית הלל בגליל העליון. מוקדם יותר הותר לפרסום כי שלושה לוחמים נפצעו באורח בינוני ו-2 קל מפגיעת פצצת מרגמה בקיבוץ נירים.

אזעקות הופעלו במהלך הלילה בשדרות, איבים, ניר עם, גבים מכללת ספיר וחולית. בעקבות הפרת הסכם הפסקת האש צה"ל הודיע במהלך הלילה על חידוש האש מול חמאס ברצועת עזה. במקביל, המשא ומתן הממושך מול הארגון נמשך לאורך כל הלילה אך עד הבוקר לא התקבלה בישראל רשימת משוחררים לפעימה השמינית.

"חמאס לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות"

משרד ראש הממשלה הודיע הבוקר באופן רשמי על סיום הפסקת האש. בהודעה נכתב: "ארגון הטרור חמאס-דאעש הפר את המתווה, לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את יעדי המלחמה: לשחרר את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על תושבי ישראל".

מיה שם בעת שחרורה

מיה שם בעת שחרורה, צילום: דוברות משרד הביטחון

הנחיות פיקוד העורף הוחמרו

בשל חידוש הלחימה, בפיקוד העורף החמירו את הנחיות ההתגוננות בחלק מאיזורי הארץ. פעילויות חינוכיות הוגבלו ביישובי השפלה וגוש דן, ביישובי מערב לכיש הוחמרו ההנחיות גם במקומות העבודה. בעוטף עזה, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח וחמישים במבנה סגור, והפעילויות החינוכיות נאסרו באופן מוחלט.

כפיר ואריאל ביבס - הילדים היחידים שנותרו בשבי החמאס

כזכור אתמול שוחררו שמונה חטופים וחטופות בינהם החטופה מיה שם שהופיעה בסרטון הלוחמה הפסיכולוגית הראשון של חמאס. עם סיום הפעימה השביעית, כלל הילדים שנחטפו לעזה שוחררו לישראל, מלבד שני בני משפחת ביבס, כפיר ואריאל שלטענת חמאס אינם בן החיים. הארגון הרצחני פירסם אתמול תיעוד של אבי משפחת ביבס, ירדן שנועד לחזק את טענותיו, אך בצה"ל מדגישים כי טענות החמאס לא אומתו ומדובר בטרור פסיכולוגי שחמאס מפעיל כדי להפעיל לחץ.

משפחת ביבס

משפחת ביבס, צילום: מטה החטופים