דיין ותיק ומנהלת בית יעקב: הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בירושלים

הרב אלימלך וסרמן, דיין בבית הדין הרבני באשדוד נרצח בפיגוע הירי בכניסה לירושלים | שתי הנרצחות הנוספות - הרבנית חנה איפרגן וליביה דיקמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 10:37 יז בכסלו התשפד

דיין ותיק ומנהלת בית יעקב: הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע בירושלים
זירת פיגוע הירי בכניסה לירושלים, צילום: דוברות איחוד הצלה

הותר לפרסום: שלושה בני אדם נרצחו הבוקר (ה') בפיגוע בירושלים - הרב אלימלך וסרמן הי"ד, דיין בבית הדין הרבני באשדוד, הרבנית חנה איפרגן הי"ד, מנהלת בית יעקב "בנות הדסה" בבית שמש וליביה דיקמן הי"ד.

בפיגוע נפצעו עוד 6 באורח קל-קשה. הלוויית של הרב אלימלך וסרמן הי"ד תצא בשעה 13:30 מרחוב דון יוסף הנשיא 5, דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים, להר המנוחות.

זירת פיגוע הירי

זירת פיגוע הירי, צילום: דוברות המשטרה

הרב לאו: "הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ספד לרב וסרמן: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד. הרב וסרמן, מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה".

הראשון לציון: "גם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף ספד גם הוא: "אבל על הירצחו של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד שנרצח בידי בני עוולה הבוקר בירושלים. הגר"א וסרמן היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים. בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד".

"היה בדרכו לבית הדין באשדוד"

"קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הירצחו בידי בני עוולה של הדיין רבי אלימלך וסרמן הי"ד בעת שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד" הודיע בצער שר הדתות מיכאל מלכיאלי. "הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים" הוסיף. "תנוחמיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".