מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החמאס לקח אחריות על פיגוע הירי בכניסה לירושלים

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: נקבע מותם של צעירה בת 24 וגבר ואישה בגיל 60, שישה בני אדם נפצעו, 2 במצב קשה, 3 באורח בינוני ו-1 באורח קל | בין הנרצחים: דיין בית הדין באשדוד ומנהלת בית יעקב | שני המחבלים תושבי שכונת צור באהר במזרח ירושלים - נוטרלו בזירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/23 07:44 יז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 30/11/23 11:37

החמאס לקח אחריות על פיגוע הירי בכניסה לירושלים
זירת פיגוע הירי בכניסה לירושלים, צילום: דוברות איחוד הצלה

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: סמוך לשעה 7:40 הבוקר (ה') שני מחבלים חמושים פתחו בירי לעבר הטרמפיאדה בכניסה לעיר ירושלים ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהה בסמוך. מותה של צעירה בת 24 נקבע במקום ובבית החולים נקבע מותם של שניים נוספים, גבר ואישה בגיל שישים. שישה פצועים נוספים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק: אישה כבת 50 וגבר כבן 30 במצב קשה, גבר בן 52, גבר בן 22 ואישה בת 22 במצב בינוני ו-נער בן 17 במצב קל.

בין הנרצחים: הרב אלימלך וסרמן - דיין בבית הדין באשדוד

בין הנרצחים בפיגוע היה הרב אלימלך וסרמן, דיין בבית הדין הרבני באשדוד. הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הספיד: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד הרב וסרמן מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה. אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה".

הלוויתו של הרב אלימלך וסרמן תצא היום, יום חמישי, בשעה 13:30 מבית חמיו הגה"צ רבי אשר פריינד זצ"ל ברחוב דון יוסף הנשיא 5 בשכונת מקור ברוך, דרך בית המדרש הגדול בקריית בעלזא בירושלים להר המנוחות.

שתי נרצחות נוספות שהותר שמן לפרסום הן הרבנית חנה איפרגן, מנהלת בית יעקב בבית שמש, והאישה ליביה דיקמן הי"ד.

זירת פיגוע הירי

"שמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום"

משה חמד, חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

זירת פיגוע הירי

זירת פיגוע הירי צילום: דוברות המשטרה

"הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים"

משה ששון, חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מייד לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

הנשק ששימש את המחבלים

הנשק ששימש את המחבלים צילום: דוברות המשטרה

שעות ספורות לאחר פיגוע הירי פעלו כוחות משטרה של מחוז ירושלים בבתי שני המחבלים בשכונת צור באהר שבמזרח ירושלים. השוטרים עצרו לחקירה 6 מבני משפחת המחבלים, ביניהם- אחיהם והוריהם. כלל החשודים שנעצרו, הועברו לחקירה משותפת של ימ"ר ירושלים ושירות הביטחון הכללי, במטרה לבדוק את הקשר של החשודים שנעצרו לפיגוע ולמחבלים, ומידת מעורבותם בצורה כלשהי בפיגוע הרצחני.