מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כלא או מלון? האסירות הערביות שצפויות להשתחרר הודיעו: לא רוצות לצאת

במסגרת עסקת החטופים ישראל הסכימה לשחרר מבתי הכלא מעל 100 אסירים ביטחוניים שניסו לבצע או הסיתו לטרור | היום הודיעו הפרקליטים של מספר ערביות ישראליות שצפויות להשתחרר כי הן לא רוצות להיות כלולות בעסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/23 09:15 טז בכסלו התשפד

כלא או מלון? האסירות הערביות שצפויות להשתחרר הודיעו: לא רוצות לצאת
המחבלים יוצאים מהכלא, צילום: Jamal Awad/Flash90

היום (ד') פורסם בחדשות 12 כי פרקליטי העצורות הערביות, אזרחיות ישראל, הודיעו לפרקליטות המדינה ומשרד המשפטים שהעצורות ומשפחותיהן מסרבות לכלול אותן בעסקת שחרור מול חמאס. נזכיר כי עסקת החטופים כוללת הפסקת אש ושחרור כ-150 אסירים ביטחוניים בתמורה לשחרור של כעשרה חטופים ישראלים משבי החמאס מדי יום.

אסירים ערביים יוצאים לחופשי

אסירים ערביים יוצאים לחופשי צילום: Jamal Awad/Flash90

האסיר סירב לצאת מהכלא כדי להמשיך לקבל משכורת מהרשות הפלשתינית

זאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בשבוע האחרון, האסיר הביטחוני עלאא אבו סנימה, היה חלק מהעסקה של 33 מחבלים שיצאו מהכלא הישראלי לטובת החזרת תשעה ילדים ושתי נשים משבי חמאס לישראל בשבוע האחרון. אך למרבה ההפתעה, כאשר הודיעו לאסיר על שחרורו, הוא הודיע כי הוא מסרב לחזור והוא מעדיף להישאר בישראל. על פי הדיווח, האסיר רצה להישאר בכדי שיוכל לקבל את משכורתו מהרשות הפלשתינית.

נזכיר כי מאז נכנס השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר לתפקידו הוא פעל בכדי להרע את התנאים הטובים להם זוכים האסירים הבטחוניים בכלא הישראלי, אך סורב פעם אחר פעם מחשש שהרעה שכזו תיצור התלקחות בזירה הדרומית.