מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפעימה השישית: נוסף לעשרת החטופים ישוחררו שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית

גורמים ישראלים: שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית ישוחררו היום בתור מחווה של חמאס לפוטין | עשרה חטופים ישראלים עתידים להשתחרר במסגרת הפעימה השישית, המשפחות עודכנו | חמאס מבקש להאריך את ההפוגה בארבעה ימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/23 07:09 טז בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 29/11/23 11:24

הפעימה השישית: נוסף לעשרת החטופים ישוחררו שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית
מסוק שעליו החטופים מגיע לישראל, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

במסגרת הפעימה השישית, היום (ד') עתידים להשתחרר עשרה חטופים, בהם נשים ובני נוער. בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר היום כי הארגון ישחרר שתי חטופות בעלות אזרחות רוסית כהערכה לעמדותיו של הנשיא פוטין. החטופים הרוסים ישוחררו בנוסף לאזרחים הישראלים. בנוסף חמאס מבקש להאריך את הפסקת האש בארבעה ימים נוספים.

אמש (ג') שוחררו משבי החמאס 12 חטופים ישראלים. בהם 9 נשים, נערה אחת ובנוסף אליהם גם 2 תאילנדים במסגרת הפעימה החמישית של עסקת החטופים. כאמור, הלחימה הייתה צריכה להתחדש אחרי ששוחררו מעל 50 חטופים כפי שנחתם מראש.

במסגרת העסקה חמאס היו צריכים להחזיר את כל הילדים ואימהותיהן שברשותם לישראל, אך כאמור הם לא פעלו לפי הרשימות, ובשבי החמאס עדיין ישנם תשעה ילדים. חמאס ביקשו להאריך את הפסקת האש בכמה ימים. במסגרת ההארכה ישתחררו גם הערב חטופים ישראלים. ישראל קיבלה את הרשימה המלאה של המשתחררים ומשפחותיהם עודכנו.

"להמשיך בנתיב האלימות, ההרס והטרור זה לתת לחמאס את מה שהוא רוצה"

במהלך הלילה צייץ נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן: "הדבר שהחמאס הכי מפחד ממנו הוא שישראלים ופלשתיניים יחיו בשלום זה לצד זה. להמשיך בנתיב האלימות, ההרס והטרור זה לתת לחמאס את מה שהוא רוצה. אסור לנו לעשות את זה". נזכיר כי מתחילת המלחמה, לצד תמיכה נרחבת בישראל מרבה ביידן להכריז כי הפתרון היחיד למצב הוא הקמת מדינה פלשתינית.