מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס הפר את ההפוגה: מספר לוחמים נפצעו קל מירי והפעלת מטענים בעזה

לראשונה מאז החלה הפסקת האש: שלושה מטענים הופעלו נגד כוח צה"ל בצפון רצועת עזה - מספר חיילים נפצעו קל מירי של מחבלי חמאס | בן גביר: נתניהו צריך להורות לצה"ל לשוב ולכתוש את החמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 15:24 טו בכסלו התשפד

חמאס הפר את ההפוגה: מספר לוחמים נפצעו קל מירי והפעלת מטענים בעזה
טנק ברצועה, צילום: דובר צה"ל

הפסקת האש הופרה: מספר לוחמים נפצעו באורח קל מירי של מחבלי חמאס מצפון רצועת עזה, כך מסר היום (ג') דובר צה"ל. בנוסף, נגד הלוחמים הופעלו שלושה מטענים בשני מקרים שונים בצפון הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. מצה"ל נמסר כי: "בשני המקרים, כוחות צה"ל שהו בקווי ההפוגה המוסכמים".

בן גביר: נתניהו צריך להורות לצה"ל לשוב ולכתוש את החמאס

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להפרת ההפוגה וקרא לראש הממשלה לעצור את הסכם הפסקת האש. "אני קורא לראש הממשלה לא 'להכיל' את פיצוץ מטעני החבלה שהופעלו נגד חיילינו, ולהורות לצה"ל לשוב ולכתוש את החמאס בעוצמה" כתב בן גביר. עוד הוסיף: "אסור לחכות לכך שחלילה ייהרגו לנו לוחמים. יש לשוב לפעול בהתאם למטרת המלחמה: השמדה טוטאלית של חמאס".

עשרים חטופים נוספים צפויים להשתחרר היום ומחר

הודעת צה"ל הגיע מספר דקות לאחר הודעת הזרוע הצבאית של חמאס שהאשימה את ישראל בהפרת הפסקת האש ןטענה כי "אירע חיכוך בשטח ופעילינו התמודדו עם ההפרה". למרות הפרת הסכם הפסקת האש, אם הסיכומים על הארכתה יצאו לפועל, היום ומחר צפויים להשתחרר עוד עשרים חטופים נוספים, עשרה בכל יום.

ראש המוסד נחת בקטאר כדי לדון בעסקת חטופים נרחבת

לצד הארכת הסכם הפסקת האש להיום ומחר, ראש המוסד דדי ברנע נחת היום (ג') בקטאר כדי לדון עם ראש ה-CIA ועם אמיר קטאר, בהרחבת עסקת החטופים לימים נוספים במסגרת ישוחררו גם חטופים נוספים מעבר לקשישים, אמהות וילדים ששוחררו עד כה.

צפו בתיעוד המרגש: משתחררי הפעימה הרביעית עוברים לשטח ישראל