בחירות לרבנות הראשית

מסתמן: הבחירות לרבנות הראשית ידחו - זאת הסיבה

הבחירות לרבנות הראשית שהיו אמורות להתקיים בחודש אב האחרון נדחו בעשרה חודשים, ובעקבות הדחייה של הבחירות המוניציפליות הן עשויות להידחות שוב | גורם במשרד הדתות: "אנחנו תלויים בבחירות לרשויות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/11/23 19:28 יד בכסלו התשפד

מסתמן: הבחירות לרבנות הראשית ידחו - זאת הסיבה
צילום: Flash90

הבחירות לרבנות הראשית: אחרי הדחייה הראשונה בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות, במשרד לשירותי דת נערכים לאפשרות של דחייה נוספת בבחירות שאמורות להתקיים בראש חודש ניסן הקרוב. הדחייה המסתמנת נובעת מהדחייה של הבחירות לרשויות המקומיות בעקבות המלחמה, ומהעובדה כי בגוף הבוחר של הרבנים הראשיים ישנם דמויות רבות מהשלטון המקומי.

גורם במשרד הדתות: "אנחנו תלויים בבחירות לרשויות"

בעקבות המלחמה, נדחו הבחירות לרשויות המקומיות מסוף אוקטובר לסוף ינואר, כאשר אמש דווח על אפשרות של דחייה נוספת לסוף פברואר. גורם במשרד הדתות מסר ל"חדשות כיפה": "אנחנו תלויים בבחירות לרשויות, דחייה נוספת בבחירות לרשויות המקומיות עשויה לגרום לדחיית הבחירות לרבנות הראשית". לדברי הגורמים, גם הדחייה הנוכחית לסוף ינואר היא גבולית מבחינתם.

הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, כהונתם של הרבנים הנוכחיים הייתה אמורה להסתיים בחודש אב האחרון אך הועבר חוק הדוחה אותן. באופן רשמי הוסברה הדחייה בכך שישנה קירבה המעלה חששות לגבי טוהר בחירות בין הבחירות המקומיות שיתקיימו ב-31.10, ובין הבחירות לרבנות הראשית שהיו אמורות להתקיים ב-1.7. נזכיר כי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים מכיל בתוכו אנשי ציבור מוניציפליים ורבנים מקומיים - כר פורה לדילים לא כשרים.

"הדבר מעורר מורכבות"

בהצעת החוק של הדחייה הראשונה נכתב כי "הדבר מעורר מורכבות מאחר שראשי הרשויות, המהווים שיעור נכבד באסיפה הבוחרת והמייצגים ציבור גדול, נמצאים לקראת תום כהונתם וחלקם עשוי להתחלף במערכת הבחירות הקרובה לרשויות המקומיות. החוק המוצע מחיל, הלכה למעשה, תיקון גם על סבבי הבחירות הבאים לרבנים הראשיים ולחברי המועצה הנבחרים ומונע את סמיכות הזמנים בין הבחירות כאמור לבין הבחירות לרשויות המקומיות שנוצרה כמפורט לעיל".