ביידן נואם על שחרור החטופים: "לא אנוח עד שכל החטופים יחזרו לביתם"

נשיא ארצות הברית במסיבת עיתונאים על עסקת החטופים: לא אנוח עד שכל החטופים לא יהיו בבית, מקווה להכניס כמה שיותר משאיות עם ציוד הומנטירי לרצועה ולא מפסיק לחושב על אביגיל הקטנה שיוצאת לחופשי: "הלוואי והייתי שם כדי לחבק אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 19:45 יג בכסלו התשפד

ביידן נואם על שחרור החטופים: "לא אנוח עד שכל החטופים יחזרו לביתם"
הנשיא ביידן, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com

מאז החלה הלחימה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתייצב לצד ישראל פעם אחר פעם, הערב (א') יצא הנשיא למסיבת עיתונאים והתייחס לעסקת החטופים שהוא היה שותף פעיל בהוצאה לפועל שלה.

הנשיא פתח בסיפור של אביגיל עידן: "אביגיל היא ילדה שחגגה יום- הולדת 4 לפני כמה ימים בשבי אחרי שבילתה שם מעל 40 יום. היום היא חופשייה בישראל, היא עברה טראומה נוראית, אמה נרצחה מול עיניה, היא סבלה טראומה קשה, אי אפשר לדמיין מה היא עברה. אנחנו לא ננוח עד שכל החטופים יחזור לביתם" ביידן הוסיף ואמר: "אני לא יכול לדמיין בכלל את ההתרגשות שאביגיל חוזרת, הלוואי והייתי שם כדי להחזיק אותה".

אביגיל עידן, בזמנים יפים יותר

אביגיל עידן, בזמנים יפים יותר, צילום: דוברות מטה המשפחות

"צריך להכניס עוד סיוע הומינטרי ולשחרר עוד חטופים

הנשיא המשיך ואמר כי: "העסקה הזאת היא תוצאה של עבודה קשה שלנו מול קטאר, מצרים וישראל. אני דחפתי שאביגיל תהיה חלק מהעסקה הזאת, שוחחתי קודם עם ראש הממשלה נתניהו, נמשיך להיות בקשר אישי כדי לוודא שהעסקה תתקיים ואף תגדל. אני עבדתי בימים האחרונים בשני מישורים: להגביר סיוע הומניטרי לרצועה ולשחרר כמה שיותר שבויים, העסקה הזאת מצילה חיים רבים".

"רק שתי מדינות יכול להבטיח פתרון ארוך טווח"

ביידן המשיך והתייחס להמשך הלחימה: "אפשר לראות הוכחה שהמאמץ לנו משתלם עם כל דמעה של אבא שהבת שלו חוזרת הביתה, אפשר לראות את זה בסיפור של אביגיל, נעשה כל מה שאפשר כדי לראות את כל החטופים בבית. רק שתי מדינות יכול להבטיח פתרון ארוך טווח"