מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתן כהנא נגד הפרשן הצבאי: "זה מחליש אותנו מול האויבים"

חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי התייחס לדבריו של הפרשן הצבאי יוסי יהושע, וקבע כי "אף אחד לא תמך במתווה הזה 'בהתלהבות'. כל בר דעת מבין שההכרעות בעניין הן בין אפשרויות רעות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 12:29 יג בכסלו התשפד

מתן כהנא נגד הפרשן הצבאי: "זה מחליש אותנו מול האויבים"
מתן כהנא בשירות הצבאי, צילום: אביחי סוחר

הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות, יוסי יהושע, התייחס לעסקת החטופים הראשונה של ישראל מול החמאס, וטען כי קבינט המלחמה נכנס למארב של יחיא סינוואר, זאת כיון "שכנראה לא עמדו בלחץ הציבורי". חבר הכנסת מתן כהנא שיתף את הפרשנות בחשבון הטוויטר שלו ותהה, "מה גורם לך לחשוב שהתנהגות חמאס מפתיעה מישהו?".

לא מבין למה להציג את מקבלי ההחלטות כחלשים

כהנא הסביר: "אני אומר לך מידיעה שאף אחד בדרג המדיני או הצבאי לא חשב שהכל יעבור חלק. אף אחד לא תמך במתווה הזה 'בהתלהבות'. כל בר דעת מבין שההכרעות בעניין הן בין אפשרויות רעות". כהנא, אלוף משנה ששירת כלוחם בסיירת מטכ"ל וטייס קרב, טען כי אפשר לחשוב שמדובר בעסקה רעה, ואפילו, "אני משוכנע שגם המתנגדים רוצים לראות את כל החטופים בבית ורוצים להכריע את החמאס".

"אבל", הוא מוסיף, "אני פחות מבין למה לצייר את כל דרג מקבלי ההחלטות כחלשים שלא עומדים בלחצים וככאלה שלא מבינים את האחריות שלהם כלפי עם ישראל. זה לא נכון. זה מחליש אותנו מול האויבים וזה בטח לא מחזק את הלוחמים. ביחד ננצח".