לוחם מג"ב שירה למוות בחברו הורשע ומשפחת ההרוג זעמה: "הוא יותר גרוע מחמאס"

אופק טויבי, לוחם מג"ב שירה בחברו, הואשם בהמתה בקלות דעת בניגוד לכתב האישום שהמליץ על הרשעה חמורה יותר. משפחת ההרוג הצהירה כי תעתור לבג"ץ ותקפה: "הלוואי ונעים היה נהרג על ידי חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 11:54 יג בכסלו התשפד

לוחם מג"ב שירה למוות בחברו הורשע ומשפחת ההרוג זעמה: "הוא יותר גרוע מחמאס"
סמ"ש נעים מאדי ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (א') את לוחם מג"ב אופק טויבי, ששיחק בנשק וירה למוות בחברו, בהמתה בקלות דעת. בניגוד לכתב האישום, החליטו השופטים שלא להרשיעו ברצח באדישות, שכן השתלשלות האירועים איננה מתאימה להרשעה בעבירה זו.

משפחתו של החייל שנהרג, נעים מאדי, תקפה את פסק הדין: "זו הכרעת דין חלמאית. לא צודקת. זה לא סוף פסוק, נעתור לעליון ונשנה את החלטת ביהמ"ש המחוזי. הלוואי ונעים היה נהרג על ידי חמאס. בעינינו אותו מחבל על מדים הוא יותר גרוע מחמאס ויותר גרוע מדאעש".

ירה בחברו וניסה לטעון כי הוא התאבד

לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגד טויבי בן ה-20. כתב האישום מייחס לנאשם עשרה אישומים בגין ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת של חברו, נעים מאדי ז"ל, וכן עבירות נוספות של שיבוש מהלכי משפט, איומים, מעשה מגונה ועוד. בתחילה טויבי ניסה לטעון כי מאדי התאבד אך במהלך המשפט הודה שאכן ירה בו, אבל טען כי ביצע את הירי בטעות לאחר ששיחק בנשק. בנוסף על כך, הוא הורשע באלימות ואיומים כלפי לוחמים אחרים ביחידה. היחידה במג"ב בה שירתו שני הלוחמים פורקה בסיום החקירה, ומפקדה הודח והועמד לדין.

(העדויות נגד טויבי, כאן חדשות)