מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ראש ממשלת אירלנד כתב על החטופה כי "הלכה לאיבוד" ועורר סערה

כחלק מעסקת החטופים הוחזרה אמילי הנד בת התשע, ליאו ורדקר ביקש לברך על החזרתה אך עורר סערה בעולם כשכתב כי היא "הלכה לאיבוד ונמצאה" | שר החוץ כהן: הנחתי לזמן את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 08:05 יג בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 26/11/23 12:11

ראש ממשלת אירלנד כתב על החטופה כי "הלכה לאיבוד" ועורר סערה
לאו ורדקר, ראש ממשלת אירלנד, צילום: shutterstock

אחרי הלילה המרגש בו חזרו 13 מהחטופים לישראל, ובתוכם אמילי הנד בת ה-9, בעלת אזרחות אירית, ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, ניסה לברך ויצא מקלל. ורדקר פירסם בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שמח על חזרתה הביתה של אמילי, ועורר סערה כשכתב כי היא "הלכה לאיבוד" ו-"נמצאה", ולא הזכיר כי היא נחטפה על ידי חמאס.

שר החוץ, אלי כהן, כתב: "בעקבות דבריו המקוממים של ראש ממשלת אירלנד על שחרורה של אמלי הנד שנחטפה לעזה על ידי ארגון הטרור חמאס, הנחתי לזמן את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה".

"ילדה תמימה שאבדה כעת נמצאה והוחזרה"

"זהו יום של שמחה והקלה עצומה עבור אמילי הנד ומשפחתה", הוא כתב, "ילדה תמימה שאבדה כעת נמצאה והוחזרה, ואנו נושמים לרווחה עצומה. תפילותינו נענו". אילון לוי, דובר מטעם הממשלה, זעם: "כך אתה מתאר ילדה קטנה שנעלמה במהלך שיטוט ביער, ואז מתגלה על ידי מטייל ידידותי. לא ילדה שנחטפה באכזריות על ידי חוליות מוות שטבחו באכזריות בשכניה. אבל זה מסביר את מידת התרומה של אירלנד: תפילות", עקץ.

גם העיתונאי הישראלי הוותיק, נדב איל, הגיב בכעס, "אבדה? אמילי נלקחה על ידי החמאס המפלצתי, נחטפה. אמה החורגת נרצחה, וחבריה נטבחו. הציוץ הזה מטורף. זה יותר גרוע משקר. האם ראש הממשלה של אירלנד מפחד מהקהל התומך בחמאס בארצו? מחפיר".

אמילי הנד נפגשה עם אביה

אמילי הנד מתאחדת עם אביה | צילום: דובר צה"ל

אמילי נחשבה למתה - והוחזרה כעבור 50 יום

כזכור, אמילי הנד מבארי נחשבה בתחילת המלחמה כמתה. אביה אף התראיין ל-CNN וטען כי הוא שמח שהיא מתה ולא נמצאת בשבי חמאס. אך כעבור כמעט חודש אחרי הטבח, משפחתה של אמילי התבשרה כי הייתה טעות בזיהוי וכי בתם נחטפה לעזה כשהיא בחיים. אמש היא הוחזרה לזרועות משפחתה.

אמילי הנד והילה רותם נפגשות עם בני משפחותיהן: