מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עוז הבת, בארי ונובה: שמות התינוקות שנולדו במלחמה

מעל 17 אלף תינוקות נולדו מאז תחילת המלחמה, וחלק מן ההורים החליטו להנציח בשמותיהם את הקיבוצים שנפגעו: עוז הבת, עשרות ילדים וילדות בשם בארי - וגם, כמה תינוקות בשם נובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 13:10 י בכסלו התשפד

עוז הבת, בארי ונובה: שמות התינוקות שנולדו במלחמה
זוג תאומים, צילום: shutterstock

חרבות ברזל: מאז האסון שאירע בשבעה באוקטובר, נרשמו לא פחות מ- 17,629 תינוקות חדשים ומתוקים שנולדו בישראל, כך מעדכנת רשות האוכלוסין. הורים רבים, החליטו להנציח בשמות ילדיהם את קיבוצי העוטף, ואולי לתת ליישובים הללו תקווה דרך התינוקות הקטנטנים והחיים החדשים שבאו לעולם.

3 בנות נושאות את השם נובה, 34 בנים נקראו בארי ובן אחד בשם מגן

על פי הנתונים המלאים, שהתפרסמו ב"ידיעות אחרונות", 49 בנים נקראו עוז, שם שמעבר למשמעות המחזקת שלו, מנציח את היישובים ניר עוז ונחל עוז מעוטף עזה. 34 בנים נקראו בארי על שם הקיבוץ שספג הכי הרבה אבדות בטבח. 8 ארז, 5 ניר, אחד מגן ואחד דקל. 11 בנות נקראו גם הן בארי, 3 בנות נקראו ניר ושלוש בנות נוספות - נובה, שתי בנות נקראו ארז, ויש אפילו תינוקת שנקראה דקל וכן, גם עוז הבת.

גיא ואביה הוכמן בחדר הלידה

גיא ואביה הוכמן בחרו גם הם שם לילדם על רקע המלחמה - עוז, צילום: צילום מסך אינסטגרם

אז כמה ילדים יש במדינת ישראל?

רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה לאחרונה דו"ח מיוחד לכבוד יום הילד הבינלאומי בו היא בודקת כמה מונה אוכלוסיית הילדים שהם תושבי ישראל. על פי הדוח, בישראל ישנם כיום 3.2 מיליון ילדים בני 0-17 שהם תושבי ישראל ומהווים שליש מסך אוכלוסיית תושבי ישראל.

על פי נתוני הבנק העולמי, אוכלוסייתה של ישראל היא מהצעירות בעולם מבין מדינות ה-OECD, כאשר 28% מאוכלוסייתה הם ילדים שגילם עד 14 שנים. בישראל שוהים גם 14.3 אלף ילדים זרים בגילאים 0-17 השוהים בישראל באופן חוקי ואשר אינם תיירים.