מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו פיר מנהרה ורכב שהשתתף בטבח: זה מה שהתגלה בפשיטה על מפקדת חמאס

לוחמי צק"ח של חטיבת גבעתי פשטו על מפקדת החטיבה הצפונית של ארגון הטרור חמאס הנמצאת בלב שכונת היוקרה שייח זאייד. בין היתר נמצאו פירי מנהרות, אמצעי לחימה רבים ואף רכב שהשתתף בטבח

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 17:08 ט בכסלו התשפד

פיר מנהרה ורכב שהשתתף בטבח: זה מה שהתגלה בפשיטה על מפקדת חמאס
צק"ח גבעתי בצפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי פשטו על מפקדת החטיבה הצפונית של חמאס הנמצאת במרחב שייח זאייד בצפון רצועת עזה, כך מפרסם היום (ד') דובר צה"ל. בתוך כך, הכוחות ביצעו פשיטה משוריינת על המוצב ואיתרו בו מספר פירים, בניהם פיר אסטרטגי רחב בעומק 50 מטרים ורוחב של 7 מטרים. בנוסף, אותר גם דגם מוקטן המדמה רק"ם צה"לי, וכן חומה המדמה את גדר הגבול בעזה.

אסטרטגי ורחב: פיר המנהרה שאותר

הממצאים שהתגלו: מתחמי שיגור ואמצעי לחימה רבים

במסגרת הפעולה, איתרו הלוחמים מתחמי שיגור הכוללים מחרטה לייצור רקטות, בורות תת-קרקעיים המיועדים לשיגור ואמצעי לחימה רבים. כמו כן, חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים במרחב. בסיום הפעולה, הכוחות השמידו את המוצב.

פיר מנהרה שנמצא,

פיר מנהרה שנמצא, צילום: דובר צה"ל

מעוז חמאס בשכונת היוקרה

יש לציין כי שכונת שייח זאייד, בה כאמור התרחשה הפשיטה, הינה שכונת יוקרה בה מתגוררים בכירים רבים בארגון חמאס. בשכונה קיימים מוצבי חמאס המשמשים בין היתר את כוחות הנח'בה של הארגון, ונמצאים בלב האוכלוסייה האזרחית.

בפעילות נוספת באותו המרחב, איתרו לוחמי גבעתי בתוך מסגד אמצעי לחימה רבים על גבי רכב שככל הנראה שימש את מחבלי ארגון הטרור חמאס בטבח הרצחני שבוצע ב-7.10.

אמצעי הלחימה שנמצאו

אמצעי הלחימה שנמצאו צילום: דובר צה"ל