מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחיו של יוסי הרשקוביץ ז"ל קם משבעה: "לנקום את היום הארור בשביעי לאוקטובר"

עידו הרשקוביץ קם משבעה על אחיו עם מסר לעם: "לכל אחד יש תפקיד במלחמה הזו, גם אם הוא יושב בבית - לייצר חוסן עם הסובבים אותנו ולדבר מלחמה והכרעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 12:16 י בכסלו התשפד

אחיו של יוסי הרשקוביץ ז"ל קם משבעה: "לנקום את היום הארור בשביעי לאוקטובר"
יוסי הרשקוביץ, צילום: באדיבות המשפחה

"אין לנו ברירה אחרת", עידו, אחיו של יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל פלך בנים בירושלים שנפל בקרבות בעזה לפני כשבוע, כותב ברגישות על התחושות של לקום משבעה: "אחרי שבעה גדושה ומאסיבית על יוסי שלנו, עם הרבה בכי וסיפורים (וגם צחוק), התחלנו את היום האחרון של השבעה ביום ראשון. לכאורה יום פשוט בלי מנחמים.
יושבים כמה דקות ואז מישהו מגיע ואומר את המשפט הכי קשה, הכי מפרק והכי חזק ששמעתי בחיים שלי - 'קומו מאבליכם'."

הרשקוביץ משתף מה עובר לו בראש: "ואני אומר לעצמי בראש ׳מה הוא נורמלי? איך אני אקום? אני מפורק, אין לי כוחות לכלום, עוד לא בשל בכלל לקום מהכיסא ומהאבל הפרטי שלי. איך אני אקום מהאבל?׳
אבל בלי הרבה ברירה אנחנו קמים ומבינים שאין לנו פריבילגיה. חייבים להמשיך. יש לנו אחריות על עצמנו, על המשפחה הגרעינית שלנו, על המשפחה המורחבת, על החברים, על השכנים ועל כל עם ישראל. 'קומו מאבליכם'".

אחיו של יוסי הרשקוביץ נפרד

ואחרי שקמים, יש לו מסר לכולנו: "אנו נמצאים "במלחמת עם" הוכחנו שהכוח בידיים שלנו, קומו כולכם ותתחילו לנוע קדימה, לדחוף את החיילים, לחזק את המשפחות בעורף, את נשות המילואימניקים, את המשפחות השכולות, את משפחות החטופים, את המנהיגים שלנו - תנו להם כוחות לסיים את מה שהתחלנו. אין לנו ברירה אחרת.
רק לקום מאבלנו ולדחוף עד לניצחון מוחץ שייתן לנו שקט, שלפחות יוסי ושאר הגיבורים לא נפלו לשווא.
לכל אחד יש תפקיד במלחמה הזו, גם אם הוא יושב בבית - לייצר חוסן עם הסובבים אותנו ולדבר מלחמה והכרעה.
לדבר ניצחון מוחץ ולא חזרה לשקט המדומה, לכאוב את הנופלים בקרב אך להבין שהם נהרגו על הגנת הארץ במלחמת העצמאות השנייה שלנו.
להרים את הראש לעם המושפל ולנקום את היום הארור בשביעי לאוקטובר. קדימה לעבודה!"

יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל תיכון אורט פלך בנים, נפל בקרבות בדרום הארץ, הרשקוביץ, היה בעל תואר ראשון במזרחנות ולימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן,ותואר שני במינהל חינוכי מכללת הרצוג. הנחה בפרויקט מיכא"ל, ופעל כשליח בבית הספר היהודי SAR בניו יורק.
בוגר ישיבת חורב וישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים.