מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו "אתם דור הניצחון": חמשת נאומי המפקדים הכי טובים במלחמה

לוחמי העבר שנותנים לנו גב, לקיחת גורל העם בידינו, המסר של מפקד גולני והמפקד שדיבר על האנושיות | חמישה מנאומי המפקדים לחיילים לפני היציאה לקרב בעזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 12:07 י בכסלו התשפד

"אתם דור הניצחון": חמשת נאומי המפקדים הכי טובים במלחמה
חיילים לפני היציאה לקרב, צילום: Chen Schimmel/Flash90

כבר מעל לחודש שישראל נמצאת בלחימה עיקשת מול מחבלי חמאס. מאות אלפי חיילים התייצבו בדרום ובצפון וביקשו להלחם במחבלי חמאס, עד לניצחון מוחלט. למפקדי צה"ל תפקיד חשוב לפני היציאה ללחימה: להרים את המוטיבציה ולהחדיר לחיילים ביטחון, אומץ, ותחושת שליחות. בחרנו חמישה מנאומי המפקדים שנותנים השראה, גם למי שיושב בבית.

סא"ל במילואים מעוז שוורץ: כל לוחמי העבר מאחורינו

מג"ד 7007 מעוז שוורץ: "זאת שעה היסטורית. לא יודע אם אנחנו מעכלים את הרגע הזה, לא יודע אם אנחנו מבינים באמת את גודל השעה. הגדוד יוצא למלחמה. צבא הגנה לישראל נלחם באויב. אנחנו לא לבד, ככה אני מרגיש. נמצאים אתנו לוחמי דוד המלך, נמצאים אתנו המכבים, נמצא אתנו מרדכי אנילביץ' ולוחמי גטו ורשה. נמצאים אתנו לוחמי חירות ישראל, האצ"ל, הלח"י, הפלמ"ח, ההגנה, וכל הלוחמים בכל תולדות ישראל מאז נהיינו לעם. זו לא קלישאה בעיני. כולם בסוף ילחמו כתף אל כתף. זה הולך להיות ארוך. אנחנו צריכים אחד את השני מעטים הדורות שיכולים להגיד 'יצאנו להילחם בשביל המולדת', בשביל להחזיר את הכבוד שהלך לאיבוד בשמחת תורה ויחזור עכשיו בענק".

מפקד פיקוד הדרום: "מטרתנו היא אחת, ניצחון"

פקודת ההתקפה של מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן לכוחות היבשה הפועלים ברצועה: "תחנות פיקוד הדרום כאן קודקוד. אנחנו יוצאים למתקפה על החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. מטרתנו היא אחת, ניצחון. לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון. אנו נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים".

הוא מבקש להזכיר את נפגעי הטבח שבשבילם נלחמים, "אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה וישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. כמוני, גם הם סומכים עליכם ומאמינים בכם, אתם דור הניצחון. כאן קודקוד, נועו למשימותיכם, הכו באויב, סוף".

מפקד אוגדה 36: "אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו"

פקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, לכוחות היבשה שתחת פיקודו הנלחמים ברצועת עזה: "תחנות שחקים כאן קודקוד. הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו, זוהי שעתנו, אין ראויים מאיתנו". בר כליפא המשיך: "נדע לעמוד בכל משימה, נשיב מלחמה שערה עד לניצחון. יחד נעמוד איתן נוכח כל מחיר ומכאוב. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו. אני סומך עליכם, זו המלחמה שלנו והיום תורנו. הננו! תחנות שחקים כאן קודקוד, התקפה, התקפה סוף".

מפקד חטיבת גולני: "זוהי מלחמה על הבית, היו אמיצים"

חטיבת גולני ספגה מכה קשה בשבת השחורה כשלוחמים רבים מהחטיבה נפלו בקרב. יאיר פלאי, מפקד חטיבת גולני, פרסם מכתב לחייליו ובו ביקש לא להילחם ולא לשכוח את הלוחמים שנפלו. "עברו כשלושה שבועות מאז שבת שמחת תורה, בה הופתענו, חווינו מכה קשה, איבדנו אזרחים רבים ואחים לנשק. בקרבות קשים, בחירוף נפש וגבורה שלא תיתאר נלחמתם על היישובים והמוצבים בעוטף עזה. עכשיו - זמן ההתקפה הגיע. עיניי עם ישראל נשואות אלינו כעת".

המכתב המלא של מפקד החטיבה

המכתב המלא של מפקד החטיבה, צילום: דובר צה"ל

"נשמיד את האויב שטעה לחשוב שיכול לעמוד בפנינו. נבצע את תפקידנו בתחושת שליחות, מתוך מחויבות למדינה שלנו, כדי להשיב את הביטחון לתושביה. זוהי מלחמה על הבית. לוחמים יקרים, היו אמיצים, היו רעים אחד לשני, היו דרוכים, היו מקצועיים, היו נחושים ובעלי ביטחון".

להיות בני אדם: מג"ד 8119 במסר מהדהד

סא"ם לוטם פרן פרח, מג"ד 8119 זועזע מהאכזריות והברוטליות של חמאס בשבת השחורה וביקש מחייליו, אל תהיו כמוהם. "לפני יותר חמישה שבועות נכנסו מחבלים ועשו מעשים שהראש לא מסוגל להאמין. אנחנו כחלק מצה"ל לא היינו כדי לעצור את זה. החובה שלנו היא למנוע כל אפשרות שזה יחזור על עצמו לכן אנחנו מחר נכנסים לעזה". הוא דרש לשמור על האנושיות גם בזמן המלחמה, "אנחנו טובים מהאויב שלנו. אנחנו טובים ממנו במוסר, בערכים, ביכולות, בציוד ובאימון אנחנו עולים עליו בכל פרמטר. אנחנו נהרוג את האויב בכל מקום שהוא ירים את הראש. אני גאה בכל אחד ואחד מכם. מחר אנחנו יוצאים וחוזרים רק אחרי שאנחנו מנצחים ומוודאים שדבר כזה לעולם לא יקרה".