מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שמחה רוטמן על פרדוקס החטופים: "הצעות שהן גרועות ביותר וגם הטובות ביותר"

חבר הכנסת מהציונות הדתית, ששריה הצביעו בעד העסקה, מפרט את תפיסת עולמו ומסמן מטרה: "לבסס מחדש את התפיסה הערכית והציונית שליוותה את מדינת ישראל בימי נעוריה שהפכה חטופים ישראלים לנטל עבור המחזיקים בהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 09:10 י בכסלו התשפד

שמחה רוטמן על פרדוקס החטופים: "הצעות שהן גרועות ביותר וגם הטובות ביותר"
שמחה רוטמן, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

עסקת החטופים אושרה בממשלה אחרי לבטים קשים מצד האגף הימני בקואליציה. שרי הציונות הדתית לבסוף הצביעו בעד, בעוד בעוצמה יהודית החליטו להתנגד. חבר הכנסת שמחה רוטמן פירט את תפיסתו בפוסט ארוך בפייסבוק. "הקונספציה השגויה של מדינת ישראל בנושא החטופים והשבויים מובילה אותנו פעם אחר פעם למציאות בה העסקה הטובה ביותר שניתן להשיג היא עסקה רעה, עתירת סיכונים ופגמים", כתב רוטמן.

היכולת של שתי האמירות הסותרות האלה להתקיים ביחד נובעת מהקונספציה השגויה

"העסקה שאושרה בממשלה היא העסקה הטובה ביותר שמדינת ישראל יודעת להשיג היום. ובכל זאת, ואולי דווקא בשל כך, העסקה שאושרה אמש בממשלה היא עסקה רעה, עתירת סיכונים ופגמים, ואני מתנגד לה", הסביר.

הוא המשיך: "היכולת של שתי האמירות הסותרות האלה להתקיים ביחד נובעת מהקונספציה השגויה של מדינת ישראל בנושא החטופים והשבויים. כל זמן שלא ניפטר מהתפיסה הזו ימשיכו להיות מונחות על שולחן הממשלה הצעות שהן גרועות ביותר ובאותה עת גם הטובות ביותר שניתן להשיג, והפרדוקס הרע הזה ימשיך ויתקיים".

אם החמאס יפר את תנאי העסקה, נשלם את מלוא המחיר אך לא נזכה לראות בשובם של כל החטופים

רוטמן פירט לא פחות מתשע סיבות, כשבאחרונה הוא כותב: "כל הסיכונים הללו הם בהנחה שהחמאס לא יפר את תנאי העסקה. לא ישחק ברגשות המשפחות והציבור הישראלי. לא יימנע מלשחרר את החטופים שהתחייב לשחרר. אם החמאס יפר את תנאי העסקה, נשלם את מלוא המחיר אך לא נזכה לראות בשובם של כל החטופים המוסכמים לביתם".

הוא סיים: "נהיה חייבים לשבור גם את הקונספציה ארוכת השנים בעניין שבויים ונעדרים ולבסס מחדש את התפיסה הערכית והציונית שליוותה את מדינת ישראל בימי נעוריה. התפיסה שהפכה חטופים ישראלים לנטל עבור המחזיקים בהם, ולא לנכס".

https://www.youtube.com/watch?v=1JBepihHhb

(ישיבת הממשלה על שחרור החטופים)