דלק לארבעה ימים, מורשעים ברצח לא ישוחררו: גורם מדיני חשף את עסקת החטופים

גורמי מדיני הציג את פרטי ההסכם שיובא הערב להצבעה: מחבלים שהורשעו ברצח לא ישוחררו, דלק יועבר רק לארבעת ימי ההפוגה במהלכם ישוחררו 50 חטופים ישראלים. הפסקת האש תיכנס לתוקף 24 שעות לאחר אישורה בממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 17:59 ח בכסלו התשפד

דלק לארבעה ימים, מורשעים ברצח לא ישוחררו: גורם מדיני חשף את עסקת החטופים
הפגנה לשחרור החטופים, צילום: Doron Horowitz/Flash90

גורם מדיני חשף את פרטי עסקת החטופים שתובא להצבעה הערב (ג') במליאת הממשלה. לפי ההסכם שאושר על ידי צה"ל, השב"כ והמוסד, עם כניסתו לתוקף, 24 שעות לאחר אישורו בממשלה, ישראל תקבל 50 חטופים ישראלים ובחיים במהלך ארבעה ימי הפוגה בהם יועבר דלק לרצועת עזה. את הפסקת האש ניתן יהיה להאריך גם מעבר לארבעה ימים בתמורה לשחרורם של עד 80 חטופים.

איסוף המודיעין האווירי יופסק למשך שש שעות ביום

בנוסף, ישראל התחייבה להפסיק את איסוף המודיעין האוויר במשך שש שעות בכל יום בימי העסקה, אך גורמים בצה"ל ובשב"כ הבטיחו כי גם בשעות אלו, יימשך איסוף מודיעין באמצעות כלים אחרים שיש בידי מערכת הביטחון. הגורם המדיני ציין, כי במסגרת המגעים החמאס דרש לאפשר את חזרתם של תושבי עזה לצפון הרצועה, אך ישראל סירבה לכך.

הממשלה תתכנס ב-20:00 כדי לאשר את ההסכם

הערב צפויות להתכנס שלוש ישיבות כדי לאשר את ההסכם. בשעה 18:00 יכונס קבינט המלחמה, ב-19:00 יכונס הקבינט המדיני-ביטחוני וב-20:00 הממשלה תתכנס כדי לאשר באופן סופי את שחרורם של מאות מחבלים במסגרת העסקה. בהודעה שנמסרה חברי הקואליציה נכתב: "על סדר היום: אישור מתווה לשחרור חטופינו. אם יאושר המתווה, ינתן לציבור פרק זמן של 24 שעות לערער על ההחלטה".