האזינו: "אתה אחראי לטבח": השר לשעבר התפוצץ על ינון מגל

ינון מגל התעמת עם שר המשפטים לשעבר בשאלה מי האחראי לאירועים שהובילו לטבח. השר לשעבר האשים "כרתם ברית עם השטן" וינון לא נשאר חייב ואמר "אתה הפכת את עזה למפלצת שהיא עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 18:01 ח בכסלו התשפד

"אתה אחראי לטבח": השר לשעבר התפוצץ על ינון מגל
ינון מגל, צילום: תומר שלום

ככל שהמלחמה מתקדמת, עולה השאלה מי האחראי לאסון שקרה ב-7 באוקטובר. שר המשפטים לשעבר חיים רמון התעמת עם ינון מגל וברק סרי בראיון לרדיו 103FM על השאלה הזאת וטען כי אוסלו הייתה התקופה השקטה בתולדות המדינה. וינון הגיב בכעס "אתה הבאת את האסון הזה".

"ביבי אשם חד משמעית, הוא לא ימשיך"

רמון טען כי האשם באסון הוא ראש הממשלה, "ביבי אשם חד משמעית, הוא לא ימשיך, הוא לא ישרוד את זה פוליטית". בנוסף הוא טען כי "השנים האחרונות של אוסלו היו הכי שקטות בתולדות מדינת ישראל, לא היו פעולות טרור. לא אוסלו הביא את האינתיפאדה השנייה, אלא ההסתלקות מאוסלו. 6,000 פצמ"רים וקסאמים היו על גוש קטיף ועוטף עזה לפני ההתנתקות. משפחות שלמות נרצחו שם, החיים היו גיהינום. תפסיקו עם השקרים. כל הרעיון המעוות להתיישב בגוש קטיף נועד כדי לספח שני מיליון פלסטינים".

"אתה יודע מי בנה את כל המנהרות? ביבי הבנאי"

"אתם מביאים אסון יומיומי על ישראל", האשים השר לשעבר. "ביבי היה בעל ברית של השטן, ועל זה אתם בוכים. אתה יודע מי בנה את כל המנהרות? ביבי הבנאי. מאות אלפי טונות של חומרי בנייה הוא הכניס לרצועה. כל מה שקרה בטבח הוא עליכם ורק עליכם. אחרי שתסתיים המלחמה, ואני מאוד מקווה שבמיטוט חמאס, ישראל תצטרך לשלוט צבאית. יישארו שם שני מיליון, וביום שאחרי אנחנו מטפלים בהם. זה או אנחנו או הרשות, אין אחר. ינון, אתה היית בעד האויב הזה. אתה אחראי לטבח".

"אתה הפכת את עזה למפלצת שהיא עכשיו"

מגל לא נשאר חייב ותקף: "אתה הבאת את האסון הזה. למה אתם בני בריתו של השטן? לגלגתם עלינו כשהזהרנו מאוסלו ומההתנתקות. אני מדבר עכשיו על מציאות ביטחונית. אתה הפכת את עזה למפלצת שהיא עכשיו. תהיה טיפה פחות בטוח ונחרץ. אתה יצרת צבא. אמרתי שנכבוש את הרצועה ושנשלם מחיר. אתה יצרת את האויב הזה".