מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אהוד ברק התראיין ל-CNN וסיפק תחמושת לתומכי פלשתין

ראש הממשלה לשעבר ברק בריאיון בינלאומי: "ישראל היא זו שבנתה בונקרים ומנהרות תת קרקעיות בבית החולים שיפאא' בעזה". תוקפיו לא איחרו לבוא: "הנזק שעושה אהוד ברק לישראל ולמאמץ המלחמתי בראיונות לתקשורת הזרה, הוא בלתי נתפס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 12:36 ח בכסלו התשפד

אהוד ברק התראיין ל-CNN וסיפק תחמושת לתומכי פלשתין
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

פגיעה בהסברה: אחת הזירות הכי חשובות לפעולה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר היא זירת ההסברה. בעוד ישראל מנסה לחזק את דעת הקהל העולמית לטובתה, רבים תוקפים את אהוד ברק כי הוא מחבל במאמצי הסברה אלו. בריאיון שקיים הלילה (ב') ברשת ה-CNN הבריטית, נשמע ברק מאשים את ישראל בכך שהיא זו בנתה בונקרים ומנהרות תת קרקעיות בבית החולים שיפאא' בעזה.

בית החולים שיפאא

בית החולים שיפאא', צילום: Flash90

אהוד ברק: "הבונקרים מתחת לבית החולים שיפאא' נבנו על ידי יזמים ישראלים"

המראיינת הופתעה מדבריו של ברק ושאלה אותו בתגובה האם הוא בטוח בדבריו. ברק ענה כי: "הבונקרים מתחת לבית החולים שיפאא' נבנו על ידי יזמים ישראלים במטרה לספק ולהפעיל יותר מקום לבית החולים, כאשר ישראל ניהלה את המקום לפני עשרות שנים". הריאיון הוביל לחגיגות בעולם הערבי, וכן לתגובות פרו פלשתיניות רבות ברשתות החברתיות. כמו כן, רבים בעולם טענו כי ישראל משקרת בעניין הגדרת בית החולים שיפאא' כמעוז טרור.

יואב קיש: "הנזק שעושה אהוד ברק הוא בלתי נתפס"

לאחר הריאיון, ביקרו רבים את דבריו של ברק וטענו כי הוא פוגע במאמצי ההסברה של ישראל בעולם. בין מבקריו של ברק נמנה גם שר החינוך יואב קיש, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הנזק שעושה אהוד ברק לישראל ולמאמץ המלחמתי בראיונות לתקשורת הזרה, הוא בלתי נתפס. אם הוא לא מתכוון לעזור, שלפחות לא יזיק".