דיון מתוח בחוק עונש מוות למחבלים: "אתם לא מבינים מה זה עושה לנו"

הוועדה לביטחון לאומי התכנסה לדון בחוק עונש למחבלים - והשר בן גביר הבטיח: "דווקא בימים אלו אין יותר חיוני, הגיוני וטבעי מלהעביר את החוק הזה" | נציג משפחות החטופים בדמעות: "אל תעשה הון על חשבוננו", מטה משפחות החטופים: "קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/23 10:30 ז בכסלו התשפד

דיון מתוח בחוק עונש מוות למחבלים: "אתם לא מבינים מה זה עושה לנו"
בן גביר בוועדה דיקמן, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוועדה לביטחון לאומי מתכנסת היום (ב') לדיון בחוק עונש מוות למחבלים שהוגש על ידי סיעת עוצמה יהודית ועבר בקריאה טרומית. הדיון מתקיים בהשתתפות השר לביטחון לאומי בן גביר שאמר כי "עונש מוות הוא הדבר הראוי והמוסרי ביותר אשר אותם מחבלי חמאס-דאע"ש צריכים לקבל". במהלך הוועדה דיבר נציג ממשפחות החטופים שביקש בדמעות שלא לקדם את החוק שעלול לפגוע בחטופים.

"בבקשה לא עכשיו דיבורים על גרדום ועל עונש מוות"

"דווקא בימים אלו אין יותר חיוני, הגיוני וטבעי מלהעביר את החוק הזה, קודם כל בשביל הנרצחים והנופלים ולא פחות מכך, בכדי שלא יהיו יותר חטופים". הוא הוסיף כי הוא מצפה מכל חברי הכנסת לתמוך בחוק", אמר בן גביר טרם הדיון.

מי שהציג בדיון דעה הפוכה הוא גיל דיקמן, שבת דודתו כרמל גת חטופה בעזה: "התחננתי בפניך השר שלא תעשה הון על חשבוננו. את הדיונים האלה אפשר לעשות אחר כך. בבקשה לא עכשיו דיבורים על גרדום ועל עונש מוות, לא כשחיי יקירנו על הכף והחרב על הצוואר".

מטה משפחות החטופים: קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו

במקביל לדבריו של דיקמן, מטה משפחות החטופים פרסם כי הוא מתנגד לקיום הדיון: "עונש המוות הוא נושא רגיש שצריך להיות נדון תחילה בדיונים סגורים בפורומים מקצועיים. ממילא, הטלת עונש מוות אפשרית גם כיום ואינה מצריכה תיקוני חקיקה. בנסיבות אלה, לדיון היום לא יכולות להיות השלכות מעשיות. קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו מעבר לסיכון הקיים ממילא וזאת מבלי שהדבר מקדם תכלית ציבורית כלשהי".