ברוח המלחמה: בני עקיבא בחרו שם לשבט החדש

השבת הקרובה תהיה שבת ארגון בסניפי בני עקיבא ברחבי הארץ, כנהוג במוצאי השבת יקבל השבט החדש את שמו הקבוע. על רקע המלחמה בני עקיבא עשו משדר מיוחד לבחירת השם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 20:25 ו בכסלו התשפד

ברוח המלחמה: בני עקיבא בחרו שם לשבט החדש
בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

חודש ארגון בתנועת הנוער בני עקיבא יגיע לשיאו השנה עם שבת ארגון שבסופה יינתן שם קבוע לשבט החדש. השנה, לאור הנסיבות המיוחדות החליטו בתנועת הנוער לקיים משדר ציבורי וחגיגי בו ייבחר שם השבט החדש על ידי הצופים בבית.

בתום שעה וחצי של משדר הגיעו ל-3 אופציות סופיות, כאשר השם הנבחר יוכרז כמנהג המסור במוצאי שבת. השמות שהגיעו לגמר הם: גאולה חיים ורעים, כאשר ברור לכולם כי הקרב הוא בין חיים לרעים.

נזכיר כי לפני פתיחת חודש ארגון עלו קולות רבים שקראו לדחות אותו בשל המצב, אך בני עקיבא החליטו כי "דווקא בעת הזו אנו מתבקשים לקיים את חודש הארגון בצורה שונה ומותאמת לימים אלו, על מנת למנף את אנרגיית העשייה הטמונה בו ודרכה לתת מענה לכמה מעגלים מרכזיים אליהם אנו נדרשים".

התנועה התאימה את הפעילות גם בשביל אלה ששגרת חייהם השתנתה לחלוטין, והקימו 17 סניפים חדשים לטובת הקהילות שפונו. כך לדוגמא במלון נבו בים המלח הוקם סניף סעד, במלון פאבליקה בהרצליה הוקם סניף זמרת, בנווה אילן הוקם סניף שוקדה, בנתניה סניף עלומים, בירושלים סניפי יכיני וכפר מימון ועוד. הסניפים פועלים באופן מסודר כשהקומונריות נמצאות עם המפונים והסניף ממשיך לפעול ומקיים פעילות מלאה במקום האירוח.