מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות

שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות בצפון הרצועה. בנוסף, שישה לוחמים מגדוד צבר ושקד של חטיבת גבעתי נפצעו קשה בקרב | צה"ל חשף מנהרה באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפאא׳

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 18:44 ו בכסלו התשפד

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות
חללי צה"ל שנפלו בעזה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר הערב (א') לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל: כי סגן במילואים אדיר פורטוגל, בן 23, ממזכרת בתיה, קצין בגדוד שקד של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ"ר גל מישאלוף,בן 21, ממודיעין, לוחם בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, שני קצינים, לוחם סדיר ולוחם במילואים מגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. כמו כן, שני לוחמים מגדוד צבר, חטיבת גבעתי נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה. הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

לרשימת ההרוגים המלאה והמעודכנת במלחמת חרבות ברזל לחצו כאן

הלחימה הקרקעית נמשכת

כוחות צה"ל בפיקוד אוגדה 36 ובהשתתפות כוחות מיוחדים מיחידות שלדג, יהל"ם ועוקץ, חשפו בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תוואי מנהרת טרור באורך של כ-55 מטרים ובעומק של כ-10 מטרים מתחת לבית החולים שיפאא׳.

פיר המנהרה, אשר גרם מדרגות עמוק מוביל לפתחו, מכיל אמצעי הגנה שונים לרבות דלת הדף וחרך ירי. דלת מסוג זה משמשת את חמאס לחסימת יכולת הכניסה של כוחותינו למפקדות ונכסי תת הקרקע של הארגון.

צפו: צה"ל חושף את פיר המנהרה (קרדיט: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אישר את השלב הבא בלחימה

הרמטכ"ל קיים אמש הערכת מצב ואישר תוכניות בפיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית והתמרון ברצועת עזה. במקביל, ביממה האחרונה נמשכת ומתרחבת הלחימה ברצועה בין השאר בשכונת שיח עג'לין שכונת רימאל וג'אבליה.

הרמטכ"ל

הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: רס"ר במילואים יקיר ביטון, בן 34 מירושלים, לוחם בגדוד 8717 של חטיבה 261 ורס"ם במילואים רני טחן, בן 40 משדה נחמיה, סמב"ץ באותו הגדוד, נפלו אתמול (שבת) בקרב בצפון רצועת עזה. גם רס"ן במילואים חן יהלום, בן 35 מכפר אז"ר, קצין בגדוד 8159 של חיל התותחנים, נפל אתמול לאחר שנהרג בתאונה.