לא רק במלחמה: הכירו את הקאובוי שנמצאים בישראל כל השנה

הם הגיעו לארץ מאהבת ישראל ונשארו: משפחת הקאובויים מטקסס שגרים על הר בשומרון, מתנדבים בחקלאות, עוסקים בהסברה ישראלית וחולמים על היום שהמדינה תיתן להם נשק והם יוכלו להגן על היישובים היהודים סביבם

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 21/11/23 12:28 ח בכסלו התשפד

לא רק במלחמה: הכירו את הקאובוי שנמצאים בישראל כל השנה
ברית וולר ואביו, מנהלי המקום, צילום: ללא

אם תיסעו להר ברכה, ובמקום להיכנס ליישוב תפנו שמאלה לכיוון ההרים עליהם מגדלים כרמים למספר יקבים מקומיים, תגיעו ל"חוות היובל"- מספר קראוונים סמוכים לכרמים ומאחוריהם סיפור גדול של נוצרים אוהבי ישראל.

נוצרים ציוניים שהגיעו לעזור לחקלאות הישראלית

בין טקסס להר-ברכה: אם הייתי מספרת לכם על משפחה מהר ברכה עם 11 ילדים ומעל 40 נכדים, שעוסקים בחקלאות בשומרון הייתם חושבים שמדובר במתנחלים מן השורה, אבל לא במקרה הזה. חוות היובל היא חווה שהקימה משפחת וולר מטקסס. מדובר במשפחה נוצרית לחלוטין ללא קשר ליהדות. הם מאמינים בזכות של היהודים על ארץ ישראל, והם לא מסתפקים באמונה בלבד- הם החליטו להגיע לארץ ולעזור להגשמת החלום הציוני.

מיד כשנכנסתי לחווה קידם את פניי בחור בשם ברית. לפני עשרות שנים אביו של ברית פגש את הבעלים של יקבים בסמוך להר ברכה, תחילה הם היו באים מדי פעם לעזור בחקלאות, ולאט לאט עוד חברים של ברית רצו לבוא לעזור וזה גדל וגדל, עד שהם עברו להתגורר בארץ באופן קבוע והקימו את חוות היובל. הם קוראים לעצמם "נוצרים ציונים". הקאובויים שהגיעו לאחרונה לעזור בחקלאות הישראלית בעקבות המלחמה ושברו את הרשת, הם חבריו של ברית. חלקם כרגע מתנדבים בחוות היובל.

החווה בהר ברכה

החווה בהר ברכה צילום: ללא

מנסים להשיג אישור לנשק כדי להגן על הכרמים

בחווה מתגוררים אחיו הגדולים של ברית וילדיהם, שמונים כבר כמה עשרות ילדים, הם מתקיימים מתרומות- בעיקר מארה"ב וכל שאיפתם היא לקיים אורח חיים חקלאי ופשוט. בשבועות האחרונים הם גייסו 2.5 מליון דולר מחבריהם בארה"ב והשתמשו בו לרכוש ציוד לכיתות הכוננות של הישובים היהודיים באזור השומרון.

כששאלתי את ברית על המלחמה והמגורים בסמוך לשכם, הוא ענה כי: "אני אשמח שיהיה לי נשק, בארה"ב יש לחברים שלי חדר עם 300 רובים. אני גדלתי בחווה בטקסס, תמיד הסתובבתי עם נשק.
אנחנו מנסים לעבוד על זה שיתנו לנו אישור לשאת נשק כמתנדבים, כי כרגע כל מקבל נשק חייב להיות אזרח המדינה, אנחנו שומרים על הכרמים בלילות בלי נשק אז זה חסר תועלת"

ברית, אביו ואני

ברית, אביו ואני צילום: ללא

הם לא מסתפקים רק בעזרה פיזית- לאחרונה ברית וחבריו הקימו ערוץ מדיה בשם "the israel guys" שעוזר בהסברה ישראלית באנגלית: במלחמה הם עובדים קשה להפיץ את האמת לעולם על המצב ולהילחם בשקרים שמספרים על ישראל דרך סרטוני יוטיוב מושקעים ואתר עם תכנים על מגוון נושאים.

צפו: הסרטונים שמפקים בחוות היובל לטובת ישראל בזמן המלחמה