מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שלב אחר שלב: כך עובדים הכוחות בתוך בית החולים שיפאא'

בית חולים או מפקדת חמאס? סריקות בכל מבנה, קומה אחר קומה, מעבר בין מיטות החולים ותיחקור של אנשי צוות: כך נראית הכניסה של צה"ל לבית החולים הגדול ביותר ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/23 15:38 ג בכסלו התשפד

שלב אחר שלב: כך עובדים הכוחות בתוך בית החולים שיפאא'
בית החולים שיפאא בעזה, צילום: Flash90

מתחילת המלחמה אנו שומעים מכל עבר על בית החולים "שיפאא'" שממזמן נהיה סמל להסתתרות חמאס מאחורי אזרחים וניצול של טוב הלב והמוסריות של חיילי צה"ל בדבר תקיפה של בית חולים. בימים האחרונים צה"ל נכנס לתוך בית החולים שמשמש גם כמפקדת טרור.

שיפאא׳ הוא קומפלקס שמורכב מכמה מבנים והוא בית החולים הגדול ברצועה. הפעילות שם ממוקדת- עם מרכיבים של מבצע מיוחד לכל דבר ועניין, שמנוהלת לפי שלבים והערכת מצב מתמשכת. שיפאא׳ הוא קומפלקס שמורכב מכמה מבנים והוא בית החולים הגדול ברצועה.

הפעילות מתנהלת בשיקול דעת, בסבלנות וביסודיות

הפעילות שם ממוקדת – עם מרכיבים של מבצע מיוחד לכל דבר ועניין, שמנוהלת לפי שלבים והערכת מצב מתמשכת. כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36 עוברים מבנה אחר מבנה וסורקים קומה-קומה. כל זאת, בזמן שבמקום יש עדיין מאות של חולים ואנשי צוות רפואי. הפעילות מתנהלת בשיקול דעת, בסבלנות וביסודיות. תוך ביצוע הערכת מצב בשטח ותחקור שמתנהל במקום. עד כה לא נפגע אף איש צוות רפואי או חייל צה"ל בפעילות.

אינקובטורים מועברים מישראל לעזה

אינקובטורים מועברים מישראל לעזה, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל פועלים מתוך הבנה כי יש עוד תשתיות טרור רבות במרחב הקומפלקס שמוטמנות היטב.
כבר כעת, לאחר סריקה של חלק מהבניינים אותרו אמצעי לחימה, חומרי מודיעין ובכלל זאת מידע הקשור לאירועי ה-7/10, טכנולוגיות צבאיות וציוד צבאי, מפקדות, אמצעי קשר- כולן של חמאס.

חמאס עובד קשה כבר שבועות על מנת להחביא ראיות

בסריקות אותרו אמצעים טכנולוגיים, בניהם מחשבים עליהם נמצא מידע ותיעוד הקשורים לחטופים. האמצעים הועברו לבדיקה וחקירה. יש לזכור שחמאס, מרגע חשיפת בתי החולים לפני מספר שבועות, עבד קשה על מנת להחביא תשתיות טרור ולהסתיר ראיות.

היום (ה') יצאה כתבה על הנעשה בבית חולים בBBC של הכתבת לוסי וויליאמסון, שהוזמנה על ידי דובר צה"ל להיכנס עם כוחותינו אל תוך בית החולים שיפאא' על מנת להראות לסוכנות הידיעות העוינת כי לא מדובר בבית חולים תמים. הכתבת מציינת כי: "הנוכחות שלנו, יממה בלבד לאחר שישראל השתלטה על בית החולים, מעידה רבות על המוטיבציה של ישראל להראות לעולם מדוע הם כאן".