מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל הכניס את כתבי ה-BBC לשיפאא': תמונות החטופים אותרו על המחשבים

על מחשבי בית החולים שיפאא' נמצאו תמונות של חטופים אחרי שנלקחו בשבי, כך חושף דובר צה"ל אחרי שהזמין את ה-BBC לתוך שיפאא' | הדיווח המסוייג של רשת התקשורת הבריטית על החשיפות הדרמטיות בבית החולים לא מפתיע, אך עדיין מאכזב

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 16/11/23 14:15 ג בכסלו התשפד

צה"ל הכניס את כתבי ה-BBC לשיפאא': תמונות החטופים אותרו על המחשבים
בית החולים שיפאא', צילום: Flash90

פרטים דרמטיים מתגלים על בית החולים שיפאא': במסגרת הזמנה שקיבלה רשת הטלוויזיה הבריטית, ה-BBC, להיכנס עם כוחות צה"ל לתוך בית החולים, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אומר כי נמצאו על מחשבי בית החולים תמונות וסרטונים של חטופים לאחר שנלקחו בשבי. בבית החולים עצמו מצא צה"ל מצבורי נשק רבים ומתחת למבנה ישנה רשת מנהרות תת-קרקעיות.

כתבת ה-BBC, לוסי וויליאמסון הוזמנה על ידי דובר צה"ל להיכנס עם כוחותינו אל תוך בית החולים שיפאא' על מנת להראות לסוכנות הידיעות העוינת כי לא מדובר בבית חולים תמים. היום (ה') יצאה הכתבה ברשת החדשות העוינת לישראל ובמסגרתה מתגלים פרטים רבים, הכתבת מציינת כי: "הנוכחות שלנו, יממה בלבד לאחר שישראל השתלטה על בית החולים, מעידה רבות על המוטיבציה של ישראל להראות לעולם מדוע הם כאן".

אינקובטורים מועברים מישראל לעזה

אינקובטורים מועברים מישראל לעזה, צילום: דובר צה"ל

חמאס משתמש בבתי חולים למטרות צבאיות

וויליאמסון נכנסת לבית חולים מלווה על ידי דובר צה"ל לתקשורת הבינלאומית, סא"ל (מיל') יהונתן קונריקוס שמראה לה סימנים לכך שהחטופים היו בבית החולים בימים האחרונים: "קונריקוס מראה לנו שלושה מאגרים קטנים של קלצ'ניקוב, תחמושת ואפודים חסיני כדורים- הוא אומר שהם מצאו בסביבות 15 רובים בסך הכל, יחד עם כמה רימונים. הוא גם מראה לנו כמה חוברות וחוברות צבאיות, ומפה שלדבריו מסומנת עם דרכי כניסה ויציאה פוטנציאליות מבית החולים. מה שזה אומר, זה שחמאס משתמש בבתי חולים למטרות צבאיות".

את החשיפה הדרמטית ביותר, על חומר בנושא בני הערובה מדווחת וויליאמסון בהסתייגות: "המחשבים הניידים, לדבריו, מכילים תמונות וסרטונים של בני ערובה, שצולמו לאחר חטיפתם לעזה. לאחרונה פורסמו גם קטעים, ששותפו על ידי משטרת ישראל, של חקירותיהם של לוחמי חמאס שנעצרו לאחר פיגועי אוקטובר. ל-BBC לא הוצג מה היה על המחשבים הניידים".

ה - BBC: חולים קשים מתו כתוצאה מכך, כולל תינוקות שזה עתה נולדו

כמובן שעל המצב הקשה של העזתים ווילאמסון לא חוסכת במילים: "הרופאים בבית החולים אומרים שהם עובדים ללא חשמל, מזון או מים כבר ימים - וכי חולים קשים מתו כתוצאה מכך, כולל תינוקות שזה עתה נולדו. אנשים שנעקרו מהלחימה בעזה מצאו מחסה במתחם בית החולים". היא מציינת כי לא נתנו לה לדבר עם חולים וזמנה היה מוגבל.