מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

תפסיקו לנפנף בחוות דעת של ייעוץ משפטי, אם סטודנט העלה תמונה עם טרקטור מהשביעי לאוקטובר -הוא טרוריסט

מאז פרצה המלחמה מוסדות אקדמיים רבים מתמודדים עם הסתה לטרור שנעשית על ידי סטודנטים ומרצים. יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל: "צריכה לצאת פה אמירה ברורה בכל הקשור להסתה לטרור בקמפוסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 11:42 ב בכסלו התשפד

תפסיקו לנפנף בחוות דעת של ייעוץ משפטי, אם סטודנט העלה תמונה עם טרקטור מהשביעי לאוקטובר -הוא טרוריסט
אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, צילום: פלאש 90

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אירחה היום (ד') את אלחנן פלהיימר, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בדיון בנושא התמודדות ההשכלה הגבוהה בעת המלחמה.

אלחנן פלהיימר: "חופש ביטוי כן, הסתה לטרור חד משמעית לא"

פלהיימר זעק בוועדה על ההסתה שקיימת בקמפוסים אקדמיים מאז פרוץ המלחמה: "לצערי הרב גם כאן יש מוסדות שמטפלים, ויש מוסדות שבוחרים לטאטא את הדברים מתחת לשולחן. צריכה להיות אמירה ברורה - חופש ביטוי כן, והסתה לטרור חד משמעית לא. זה נוגע גם לסגל וגם לסטודנטים".

"אם יש סטודנט שהעלה פוסט עם התאריך השביעי באוקטובר עם תמונה של טרקטור פורץ את הגדר וכותב תודה לאל, אין פה מחלוקת בכלל האם מדובר בתמיכה בטרור. מוסד אקדמי מנפנף בחוות דעת של ייעוץ משפטי שזה גבולי ואין לו מה לעשות עם זה", מביא פלהיימר דוגמה שקרתה באחד המוסדות האקדמיים במדינה. פלהיימר מסיים את דבריו בועדה באמירה ברורה: "צריכה לצאת פה אמירה ברורה בכל הקשור להסתה לטרור בקמפוסים".

המוסדות האקדמיים משעים

נציין כי מאז פרוץ המלחמה היו לא מעט מקרים של הסתה לטרור ותמיכה בו בקמפוסים השונים - הן מצד סטודנטים והן מצד מרצים - כאשר ברוב המקרים ראשי המוסדות הגיבו ביד קשה כנגד אותם מקרים. באוניברסיטת חיפה למשל, הושעו בתחילת המלחמה ארבעה סטודנטים שפרסמו ברשתות החברתיות תמיכה בחמאס ובמעשי הטרור שביצע, כאשר מאז מספר המושעים גדל. גם בבצלאל ובטכניון הורחקו מספר סטודנטים שהביעו תמיכה במתקפת חמאס ברשתות החברתיות.

בן גוריון, השבוע

דגלי פלסטין מונפים באוניברסיטת בן גוריון. צילום: תנועת "אם תרצו"