מטח כזה לא ראיתם: זה מה שצפוי לקרות מחר בלילה

מטר ה"ליאונידים" צפוי מחר בלילה. האגודה לאסטרונומיה ישראלית מזמינה את המפונים לתצפית פרטית במצפה רמון בלילה שבין חמישי לשישי. "20 מטאורים בשעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 10:35 ב בכסלו התשפד

מטח כזה לא ראיתם: זה מה שצפוי לקרות מחר בלילה
מטח מטאורים, צילום: shutterstock

האגודה לאסטרונומיה ישראלית, רשות הטבע והגנים ואנשי התיירות של מצפה רמון יערכו תצפית גדולה בשיאו של מטר הליאונידים שמגיע כל שנה בנובמבר בחניון בארות במכתש רמון .האירוע יתחיל בשעה 17:30 ויסתיים בזריחה ויכלול שלל פעילויות המתאימות לכל המשפחה, ביניהן - הרצאות אסטרונומיה, תצפיות כיפת שמים מודרכות ומתחמי טלסקופים.

נדב סילברט, מדריך אסטרונומיה מחברת "בטבע" במצפה רמון מסביר: "המטאורים הם אבנים קטנות הנופלות לכדוה"א במהירות אדירה (במקרה של הליאונידים כ- 70 ק"מ לשנייה). החיכוך בכניסה לאטמוספירה מייצר חום רב המלהיט את אותן אבנים עד התכלותן ואלו הם שובלי האור אותם אנו רואים ומכנים "כוכבים נופלים". מקור האבנים האלו הוא השביט "סוויפט טאטל".

חניון בארות

חניון בארות צילום: עזרי קידר

בכל פעם שכדור הארץ חולף בסמוך למקום בו היה השביט אנו מקבלים "מטר מטאורים". בגלל מחזוריות השביט פעם ב- 33 שנים המטר מתגבר מאד. בשנים רגילות כמו השנה ממוצע המטר בשיאו הוא כ- 20 מטאורים בשעה. עם זאת הליאונידים מאופיינים ב"שיאים" קצרים שלא ניתן לצפות מראש שבהם לפרק זמן קצר כמות הנפילות מתגברת מאד. נקווה שנזכה לראות כזה דבר גם השנה".

הפעילות חינם ובהרשמה מראש למפונים מהצפון והדרום שנמצאים ברחבי הארץ. פרטים נוספים ניתן לקבל בתיירות הר הנגב.