מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לפיד בישיבת הסיעה: "שנתניהו לא ישב בCNN וישווה את עצמו לרוזוולט"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פתח את ישיבת הסיעה של מפלגתו עם האשמות חמורות כלפי נתניהו, אך עם אמירה ברורה שבעת הזאת צריך להתאחד מאחוריו: "עם ישראל צריך להיות מאוחד, צריך לחכות עם זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 14:43 כט בחשון התשפד

לפיד בישיבת הסיעה: "שנתניהו לא ישב בCNN וישווה את עצמו לרוזוולט"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי כמה ימים של שקט, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד פתח היום (ב') את ישיבת הסיעה שלו כשהתייחס לשאלת האחריות שממאנת לעזוב אותנו מתחילת המלחמה: "ראש הממשלה נתניהו צריך להפסיק את הנסיונות להסיר אחריות מעצמו. אם הוא רוצה שלא נעסוק עכשיו בשאלה מי אשם, שלא יישב ב-CNN וישווה את עצמו לרוזוולט. רוזוולט לא העביר מזוודות כסף לגנרל ימאמוטו ולא חיזק את היפנים במשך 13 שנה בגלל מדינויות שגויה וכושלת שהובילה לאסון".

"בדיון מי אשם- נתניהו לא עומד לצאת טוב"

עוד המשיך לפיד ואמר כי: "אם נתניהו ימשיך לעסוק בשאלה מי אשם ומי כשיר, גם אנחנו נדון בשאלה מי אשם ומי כשיר. הוא לא ייצא מהדיון הזה טוב. במקום זה אני מציע לו ולממשלתו להתמקד בניהול המלחמה ולשפר את הניהול המביש של הכלכלה והחברה בישראל".

"ייתכן שלא יהיה מנוס גם מעימות עם החיזבאללה"

למרות כל ההאשמות הללו, לפי הבהיר כי בעת הזו יש להתאחד: "בשבועות האחרונים שאלתי את עצמי לא פעם אם זו לא האחריות שלנו לעסוק כבר עכשיו בשאלה מי צריך להוביל את המדינה בימים קשים אלה. אני עומד מאחורי ההחלטה לחכות עם זה. עם ישראל צריך להתייצב מאוחד מול אוייביו, למגר את החמאס, להחזיר הביתה את החטופים, ייתכן שלא יהיה מנוס גם מעימות עם החיזבאללה".