החזית הצפונית על סף פיצוץ: צה"ל תוקף תשתיות טרור בלבנון

החל מהבוקר: שורת אירועים חריגים בגבול; דובר צה"ל: "ממוקדים בעזה אבל במוכנות מאוד גבוהה בצפון" |ההתראה על כלי הטיס העוין והאזעקות בצפת, עכו וקריית ביאליק: התראות שווא | הותר לפרסום שמו של ההרוג מטיל הנ"ט בדובב

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 12:49 כט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 13/11/23 19:50

החזית הצפונית על סף פיצוץ: צה"ל תוקף תשתיות טרור בלבנון
עשן בגבול לבנון במהלך חילופי האש מול חיזבאללה, חרבות ברזל, צילום: Ayal Margolin/Flash90

החזית הצפונית: אחרי יממה סוערת אמש, גם היום (ב') נפתח עם מספר אירועים באיזור הצפון.

15:00 | כוחות צה"ל השלימו תקיפה של מטרות טרור בלבנון: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מספר תשתיות טרור ואתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, זאת בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מתחמים בהם אוחסנו אמצעי לחימה שונים ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון.

צפו: כוחות צה"ל מתקיפים בלבנון

צה"ל חיסל את אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס וראש המודיעין הצבאי לשעבר של חמאס: במהלך היממה האחרונה צה"ל בהכוונת שב"" חיסלו את יעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס בחמאס ומחמד חמיס דבאבש, מחבל חמאס בכיר ותיק, ששימש בין היתר כראש המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס.

עאשור היה מפקד גדוד במערך ולאחר מכן ראש מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס. במסגרת תפקידו לקח חלק בהובלת והכוונת מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל. דבאבש, שימש בשנתיים האחרונות כמזכירו של אחראי תיק היחסים הלאומיים בלשכה המדינית, ושימש כנציג חמאס בכינוס הפלגים הלאומיים והאסלאמיים ברצועת עזה. בנוסף היה מעורב בהכוונת הפיגוע ביישוב עצמונה במרץ 2002, בו נרצחו חמישה ישראלים.

בשעה 12:48 הופעלה התראה על חדירת כלי טיס עוין במספר ישובים בצפון, ולאחר מכן הופעלו התראות על ירי טילים בערים צפת, עכו וקריית ביאליק. טרם דווח על נפילות או נפגעים. מאוחר יותר עודכן כי מדובר בהתראות שווא.

הותר לפרסום: עובד חברת החשמל שנהרג אמש מפגיעת טיל נ"ט בשעה שתיקן את קווי החשמל שנהרסו מהירי הקודם הוא שלום עבודי, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים. תושב העיר טבריה. עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ.

החל מהבוקר: שורת אירועים בגבול הצפון

  • באיזור השעה 11:30 מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון לעבר נטועה, צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.
  • בשעה 10:30 הופעלה אזעקה בערב אל עראמשה, זוהו שיגורי מרגמות מלבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.
  • בשעה 8:50 נשמעה אזעקה בגורנות הגליל, ולפי דובר צה"ל זוהו שני שיגורי מרגמות משטח לבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח ללא נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי.
  • במהלך הלילה כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון במרחב בירנית, זוהתה פגיעה.

"צה"ל ממוקד בעזה, אבל אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בצפון"

אמש (א') הייתה יממה סוערת בצפון לאחר שטיל נ"ט שנורה על ידי חיזבאללה פגע בעובדי חברת החשמל ופצע עשרות אנשים. אזעקות הופעלו גם באיזור הקריות ובעכו לאחר ששוגרו 15 רקטות, כאשר 4 מהן יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

דובר צה"ל התייחס לזירה הצפונית ואמר כי "זה חמור מאוד, הפגיעה באזרחים ישראליים. כוחות צה"ל תקפו ביממה האחרונה ארבע חוליות מחבלים כאלה לאורך הגבול ופגעו בהן. צה"ל ממוקד בעזה, אבל אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בצפון. חיזבאללה וממשלת לבנון אחראיים על כל ירי שמבוצע מלבנון. אזרחי לבנון ישלמו את המחיר של ההפקרות הזאת ושל ההחלטה של חיזבאללה להיות מגן דאעש. לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני בצפון. המצב הבטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לשוב לבתיהם".

(תקיפות צה"ל בלבנון)