מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הזירה הצפונית: טיל נ"ט נורה לעבר נטועה - צה"ל תוקף בתגובה

אזעקות הופעלו בגורנות הגליל ובערב אל עראמשה, בינתיים ללא נפגעים | בשעה 11:30 מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון שיגרו טיל נ"ט לעבר נטועה - צה"ל תוקף את מקורות הירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 10:43 כט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 13/11/23 11:39

הזירה הצפונית: טיל נ"ט נורה לעבר נטועה - צה"ל תוקף בתגובה
הזירה הצפונית בוערת , צילום: Michael GiladiFlash90

החזית הצפונית: אחרי יממה סוערת אמש, גם הבוקר (ב') נפתח עם מספר אירועים באיזור הצפון. באיזורה שעה 11:30 מחבלים שיגרו טיל נ"ט משטח לבנון שיגרו טיל נ"ט לעבר נטועה, צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

בשעה 10:30 הופעלה אזעקה בערב אל עראמשה., זוהו שיגורי מרגמות מלבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.. בשעה 8:50 נשמעה אזעקה בגורנות הגליל, ולפי דובר צה"ל זוהו שני שיגורי מרגמות משטח לבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח ללא נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, במהלך הלילה כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון במרחב בירנית, זוהתה פגיעה.

אמש (א') הייתה יממה סוערת בצפון לאחר שטיל נ"ט שנורה על ידי חיזבאללה פגע בעובדי חברת החשמל ופצע עשרות אנשים. אזעקות הופעלו גם באיזור הקריות ובעכו לאחר ששוגרו 15 רקטות, כאשר 4 מהן יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

"צה"ל ממוקד בעזה, אבל אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בצפון"

דובר צה"ל התייחס לזירה הצפונית ואמר כי "זה חמור מאוד, הפגיעה באזרחים ישראליים. כוחות צה"ל תקפו ביממה האחרונה ארבע חוליות מחבלים כאלה לאורך הגבול ופגעו בהן. צה"ל ממוקד בעזה, אבל אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בצפון. חיזבאללה וממשלת לבנון אחראיים על כל ירי שמבוצע מלבנון. אזרחי לבנון ישלמו את המחיר של ההפקרות הזאת ושל ההחלטה של חיזבאללה להיות מגן דאעש. לצה"ל יש תוכניות פעולה לשינוי המצב הביטחוני בצפון. המצב הבטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לשוב לבתיהם"