מנכ"ל חברת החשמל: "הכנו את עצמנו לכל תרחיש אפשרי"

מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר הסביר את ההכנה להגנה על תשתיות החשמל, במידה והמערכה מול חיזבאללה תורחב והגיב לפציעת עובדי החברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 09:50 כט בחשון התשפד

מנכ"ל חברת החשמל: "הכנו את עצמנו לכל תרחיש אפשרי"
מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל, צילום: יוד צילומים

9 עובדי חברת החשמל נפגעו אתמול (א') מטיל נ"ט ששיגר חיזבאללה משטח לבנון אל מושב דובב בגליל העליון. מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר התראיין היום (ב) ברדיו 103FM וסיפר על היערכות החברה

שיפגל סיפר על הפגיעה שהתרחשה אתמול: "צוותים של חברת החשמל, 9 עובדים במספר, בתיאום עם כוחות הביטחון, הגיעו לשטח כדי לתקן נזקים שנגרמו לרשת החשמל. הם התחילו להתארגן בשטח ואז נפתחה כלפיהם אש תופת, בין היתר במסגרת גם שיגור של טילי נ"ט, שאחד מהם פגע בשני רכבים ובשני עובדים, אחד מהם פצוע קל, והעובד השני, אנחנו עדיין לא יכולים להעביר מידע רשמי אודותיו, מכיוון שזה נמצא עדיין בטיפול של הגורמים המוסמכים".

לגבי שאר עובדי החשמל, סיפר: "יש להם את כל הציוד הנדרש מבחינת הגנה, אם זה שכפ"צים קרמיים, קסדות, סימנים מזהים, רכבים ממוגנים. אנחנו דואגים לכל מה שנדרש כדי להבטיח את שלומם של העובדים, הם בעצם אזרחים במדים".

"הם מבצעים עבודות אזרחיות כאשר הם נמצאים בחזית, בקווי מתח. הם עושים עבודת קודש, מכיוון שחשמל הוא מוצר קיומי ובלעדיו אי אפשר לתפקד. אנחנו אמורים להגיע לכל אתר, אך ורק בתיאום עם כוחות הביטחון", הוסיף.

"אלמלא עובדי חברת החשמל, בדרום היו פרקי זמן אדירים של עלטה מוחלטת"

האירוע אתמול, הקשה, מחייב וגורם לכם היערכות שונה מעכשיו?
"לצערי הרב, אנחנו כבר התנסינו באירועים כאלה, 3 במספר, כאשר בדרום קיפחו את חייהם 3 עובדי חברת חשמל עקב ירי של כוחותינו עליהם. זה היה ביום הראשון של האירועים המחרידים ב-7 באוקטובר, ויומיים או 3 ימים לאחר מכן בכרם שלום".

בהמשך הסביר על ההכנות לקראת אפשרות פגיעה בתשתיות חברת החשמל, במידה והמערכה בצפון תורחב: "אנחנו כבר כמובן פעלנו מבעוד מועד והכנו את עצמנו לכל תרחיש אפשרי, כמובן שאם התרחישים יהיו בלתי סבירים בעליל, אז בסוף גם לנו יש מגבלות, אבל אנחנו עושים את הכול כדי להצטייד בכל אותם חלקים נדרשים, כלים, אמצעים לתת מענה מיידי לכל נזק שייגרם לרשת ולאספקת החשמל".

לדבריו, "המציאות מעידה על כך שאלמלא עובדי חברת החשמל, בדרום היו פרקי זמן אדירים של עלטה מוחלטת, וזה לא היה. לגבי מתקנים רגישים שלנו, אנחנו, בתיאום עם כוחות הביטחון, עושים את הכול כדי למזער פוטנציאל של פגיעה בהם. היה ויהיה נזק, אנחנו ערוכים לתקן אותו, בגבול הסביר".