מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו חושף את ההצעות ההומינטריות לבית החולים שיפא

ראש הממשלה התראיין לרשת הטלוויזיה האמריקנית NBC וסיפר על בית החולים שיפא: "חמאס מתחבא בבית החולים ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק" | על החטופים: "יודעים הרבה על המיקום שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/23 16:13 כח בחשון התשפד

נתניהו חושף את ההצעות ההומינטריות לבית החולים שיפא
נתניהו וקבינט המלחמה, צילום: חיים צח /לע"מ

אחרי ההצהרה המושתפת עם גלנט וגנץ, ראש ממשלת ישראל נתניהו התראיין היום (א') לערוץ החדשות האמריקאי NBC וסיפק מספר הצהרות חשובות על המלחמה עם חמאס. לדברי נתניהו, ישראל הציעה לבית החולים שיפא דלק וחלופות להפעלה - אך הם סירבו לכל הצעה.

"חמאס מתחבא בבית החולים"

"הצענו לבית חולים שיפא דלק להפעלת בית החולים, חמאס סירב לקבל אותו", אמר נתניהו בראיון. "הצעתי להם גם לבנות בתי חולים שדה אליהם נעביר את החולים לדרום רצועה". נתניהו סיים: "חמאס מתחבא בבית החולים ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק".

הוא התייחס גם לסוגיית החטופים ואמר כי "אחרי שהתחילה הפעולה הקרקעית דברים התחילו להשתנות בחמאס בנוגע לעסקת על שחרור חטופים, זה בגלל שהם בלחץ. אם תהיה עסקה נדון עליה, אנחנו יודעים הרבה (על מיקום החטופים) אבל לא אכנס לזה".

"שום לחץ בינלאומי לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו"

אמש (מוצאי שבת) אמר נתניהו כי "שום לחץ בינלאומי לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו ובזכותנו ובחובתנו להגן על עצמנו" הדגיש. "כראש ממשלת ישראל, אני מייצג את המדינה האחת והיחידה של העם היהודי, עם של 3,500 שנה. אתם העם הנפלא שלנו, האזרחים הנפלאים שלנו, יהודים ולא יהודים כאחד, והמורשת הכבירה שכולנו מייצגים, נותנים לנו את הכוח לעמוד איתן לפני העולם כשצריך".