מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' הודיע על קיצוץ ענק מהכספים הקואליציוניים החדשים

שר האוצר הודיע על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציוניים החדשים. ההוצאה תוגדל בסכום של כ- 9 מיליארד שקלים להוצאות האזרחיות, לצד 22 מיליארדי שקלים שיוקצו לתקציב הביטחון. הממשלה תכין תקציב חדש לשנת 2024

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 23:45 כה בחשון התשפד

סמוטריץ' הודיע על קיצוץ ענק מהכספים הקואליציוניים החדשים
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הודיע הערב (ה') במכתב להנהלת משרד האוצר על קיצוץ של מיליארדים בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים לקראת הגשת תקציב המלחמה לשנת 2023. מדובר על קיצוץ של 70% מהכספים הקואליציונים שהתווספו. מיד לאחר השלמת התיקונים בתקציב 2023 בממשלה ובכנסת יוכנו תקציב חדש ותכנית כלכלית לשנת 2024 הכוללים סדר עדיפויות חדש ורפורמות האצה לסיוע למשק לשוב למסלול צמיחה בהקדם האפשרי.

22 מיליארדי שקלים יוקצו לתקציב הביטחון

במכתב פירט השר סמוטריץ' מקורות תקציביים מתוך התקציב המגלמים קיצוץ של כ- 4 מיליארד שקלים, הסטת 1.6 מיליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים שנשארו ב- 2023 לטובת חיזוק העורף וההוצאות האזרחיות, ועל הגדלת ההוצאה בסכום של כ- 9 מיליארד שקלים לתקציב. בנוסף, 22 מיליארד שקלים נוספים יוקצו לתקציב הביטחון להוצאות הלחימה.

סמוטריץ': "צעד מחויב המציאות"

סמוטריץ' הסביר את המהלך הדרמטי: "הקיצוץ העמוק בכספים הקואליציוניים ובתקציבי המשרדים הוא צעד מחויב המציאות" כתב, "אין לי ספק שחברי הממשלה מבינים את גודל השעה. נגדיל גירעון באופן מדוד ובכך נייצר איזון במקורות התקציבים בין מקורות פנימיים למקורות חיצוניים|.

עוד הוסיף סמוטריץ': "זהו מסר חשוב לכלכלות העולם שחרף משבר המלחמה אנחנו מתנהלים באחריות שומרים על גבולות גזרה ולא מגדילים את התקציב ע"י הגדלת הגירעון באופן בלעדי".