מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלוחמה הפסיכולוגית נמשכת: הג'יהאד האסלאמי פרסם תיעוד של שני חטופים

הטרור הפסיכולוגי של הג'יאהד האסלאמי: הארגון הרצחני פירסם תיעוד של שני חטופים, חנה קציר, בת 77 ויגיל יעקב, בן 13. בארגון טענו כי הם מוכנים לשחרר את השניים מסיבות הומניטריות אך לא ציינו באילו תנאים | מערכת חץ יירטה מטרה נוספת ששוגרה לעבר העיר אילת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 18:39 כה בחשון התשפד | עודכן בתאריך 10/11/23 01:18

הלוחמה הפסיכולוגית נמשכת: הג'יהאד האסלאמי פרסם תיעוד של שני חטופים
שני החטופים, צילום: צילום מסך

22:20 | לאחר שתושבים באילת דיווחו על שמיעת קולות נפץ באזור העיר, דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה במרחב הערבה בדרום הארץ באמצעות מערכת פטריוט. המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

19:30 | אזעקות הופעלו באילת, אזור תעשייה שחורת ואילות. ממד''א נמסר: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. מצה"ל נמסר: "זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף, על ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל".

הג'יאהד האסלאמי פרסם תיעוד של שני חטופים

18:20 | הג'יאהד האסלאמי ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית והערב העלה לרשת תיעוד של שני חטופים, חנה קציר, בת 77 ויגיל יעקב, בן 13 שניהם מקיבוץ ניר עוז. בסרטון החטופים קוראים לשחרורם ונראה בבירור כי הטרוריסטים מכניסים בפי החטופים אמירות מניפולטיביות נגד ההנהגה הישראלית.

בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון כדי לא לסייע לוחמה של הארגון הרצחני. נציין כי לא ברור מתי צולם התיעוד. כזכור, בשבוע שעבר ארגון החמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות עם מסרים דומים, וגם הוא לא שודר בישראל.

קציר נחטפה לרצועת עזה והותירה בישראל שלושה ילדים, ושישה נכדים. בעלה, רמי קציר נרצח על ידי מחבלים. יגיל יעקב בן ה-12, נחטף לרצועת עזה יחד עם אחיו אור בן ה-16 בזמן שהוריהם לא שהו בבית. שני החטופים הם תושבי ניר עוז ובג'יאהד האסלאמי טענו כי הם מוכנים לשחרר את השניים מסיבות הומניטריות, אך לא ציינו באילו תנאים.

17:50 | דובר המועצה לבטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי החל מהיום ישראל תיישם הפוגות של ארבע שעות בצפון רצועת עזה, מדי יום. לדברי קירבי: "הישראלים אמרו לנו שלא יהיו פעולות צבאיות בזמן ההפוגה ושזה יתחיל מהיום". בלשכת ראש הממשלה הבהירו: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול".

17:00 | בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר שטח ישראל. כוחות צה"ל תקפו את המשגר ממנו בוצע הירי. מחבלים שיגרו מספר טילי נ"ט וירו מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצב צה"ל במרחב מטולה. כוחות צה"ל תוקפים כעת באמצעות ארטילריה וטנקים את מקורות הירי. בנוסף, צה"ל תקף עמדת משגרים בשטח לבנון לפני זמן קצר.