מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בעיצומה של מלחמה: חרם על דבש מ"ההתנחלויות"

במסגרת יריד חקלאים שהוקם כדי לעזור לעסקים קטנים בתקופת המלחמה הוזמנו חברת דבש נגוהות למכור מוצרים, אך רגע לפני היריד נאמר להם שאחד מבעלי המותגים האחרים לא מוכן למכור לידם כיון שהם מההתנחלויות. בעלת המותג מבהירה: כולם מקבלים אותנו באהבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 15:19 כה בחשון התשפד

בעיצומה של מלחמה: חרם על דבש מ"ההתנחלויות"
דבש נגוהות, צילום: דבש נגוהות

במסגרת יריד חקלאים שהוקם בתל אביב כדי לעזור לעסקים קטנים בזמן מלחמה, הוזמנו גם "דבש נגוהות" למכור סחורה. אך למרבה הפלא, יום אחד בלבד לפני האירוע התקשרו מפיקי היריד ועדכנו את חברת הדבש כי לא תוכל להשתתף ביריד, לצערם, כיון שבעל יקב מסוים לא מעוניין למכור ליד "מוצר מההתנחלויות".

בעמוד הפייסבוק של דבש נגוהות נכתב כך: "בימים האלו כשהמצב קשוח יש התגייסות מדהימה של הציבור למען החקלאים. קיבלנו הזמנות מכמה שווקי איכרים להגיע אליהם מחר. באמת אנשים מתוקים מדבש ויוזמה מהממת.

"הוא לא מוכן שתגיעו, בגלל שאתם מההתנחלויות"

"היינו אמורים להיות מחר בארבעה שווקים בתל אביב. הסחורה כבר מוכנה, אני בדיוק יורדת לקרית גת לאסוף שילוט שהזמנתי בבית הדפוס ואז מקבלת טלפון: "תקשיבי, אני ממש ממש מצטערת, כל כך לא נעים לי, אבל יש בעל יקב אחד ששמע שאתם מגיעים ואמר שהוא לא מוכן שתגיעו, בגלל שאתם מההתנחלויות. תקשיבי הוא הראשון שסגרנו איתו והסחורה שלו כבר פה אז אני לא יכולה להגיד לו לא, אבל ממש נשמח שתגיעי בפעם אחרת".

שמרית פויכונגר

שמרית פויכונגר, צילום: נעם אור

בעלת המותג: "מדובר באירוע נקודתי"

שמרית, בעלת המותג ממשיכה לספר: "רגע חשבתי שאני הוזה. באמת? ככה? בימים האלו? תוך כדי מלחמה שדווקא עכשיו כולם כולם מנסים להתאחד, הוא בא ומחרים אותנו ומכתיב מי יכול לבוא ומי לא? עזבו כן/לא לקנות מאיתנו. הוא לא מוכן לעמוד במחיצתי באותו מתחם!". שוחחנו עם בעלת המותג, שמרית פויכטונגר, בעלת המותג, מסרה ל"חדשות כיפה" כי מדובר באירוע חד פעמי ומצער.

"חשוב לי להדגיש כי מדובר באירוע פוגע ומצער, אך נקודתי. אותו יריד אכן הדיר אותנו, אך במקביל אליו אנחנו מוזמנים לשווקים רבים המקבלים אותנו בזרועות פתוחות ובאהבה רבה. מציינת במיוחד את שוק האיכרים בנמל תל אביב שאירח אותנו מכל הלב וללא עלות כבר שבועיים ברצף. אנחנו מרגישים את החיבוק ומודים על כך".